Reclame - Gebruik van logo's, labels en pictogrammen - Duurzame ontwikkeling
milieukeurmerk
duurzame ontwikkeling
reclame
etiketteren
28/10/2009 | Verzending vraag (Einde van de antwoordtermijn: 27/11/2009) |
25/11/2009 | Dossier gesloten |
Heringediend als : schriftelijke vraag 4-5900
Het Federaal Plan inzake duurzame ontwikkeling 2004-2008 vermeldt in punt 31614 dat onder verantwoordelijkheid van de Federale Overheidsdienst (FOD) Economie maatregelen genomen zullen worden ter bepaling van een duidelijk, transparant kader voor het gebruik van logo's, labels en pictogrammen in de reclame.
1. Hoeveel dergelijke maatregelen zijn in dit verband reeds genomen? In welke wetten of koninklijke besluiten werd het hoger genoemde " transparante kader " vastgelegd? Op welke datum werden deze in het Belgisch Staatsblad gepubliceerd?
2. Op welke domeinen van de reclame (auto's, huishoudtoestellen, verwarmingsinstallaties, airconditioning, zwembaden, …) is dit " transparante kader " reeds van toepassing?