SÉNAT DE BELGIQUE | BELGISCHE SENAAT | ||||||||
________ | ________ | ||||||||
Session 2009-2010 | Zitting 2009-2010 | ||||||||
________ | ________ | ||||||||
28 octobre 2009 | 28 oktober 2009 | ||||||||
________ | ________ | ||||||||
Question écrite n° 4-4907 | Schriftelijke vraag nr. 4-4907 | ||||||||
de Anke Van dermeersch (Vlaams Belang) |
van Anke Van dermeersch (Vlaams Belang) |
||||||||
au ministre pour l'Entreprise et la Simplification |
aan de minister voor Ondernemen en Vereenvoudigen |
||||||||
________ | ________ | ||||||||
Publicité - Utilisation de logos, de labels et de pictogrammes - Développement durable | Reclame - Gebruik van logo's, labels en pictogrammen - Duurzame ontwikkeling | ||||||||
________ | ________ | ||||||||
label écologique développement durable publicité étiquetage |
milieukeurmerk duurzame ontwikkeling reclame etiketteren |
||||||||
________ | ________ | ||||||||
|
|
||||||||
________ | ________ | ||||||||
Heringediend als : schriftelijke vraag 4-5900 | Heringediend als : schriftelijke vraag 4-5900 | ||||||||
________ | ________ | ||||||||
Question n° 4-4907 du 28 octobre 2009 : (Question posée en néerlandais) | Vraag nr. 4-4907 d.d. 28 oktober 2009 : (Vraag gesteld in het Nederlands) | ||||||||
Le plan fédéral de développement durable 2004-2008 mentionne, en son point 31614, que des mesures seront prises, sous la responsabilité du service public fédéral (SPF) Économie, afin de définir un cadre clair et transparent pour l'utilisation de logos,de labels et de pictogrammes dans la publicité. 1. Combien de mesures de ce genre a-t-on déjà prises dans ce domaine ? Dans quels lois ou arrêtés royaux le “cadre transparent” précité est-il fixé ? Quand ont-ils été publiés au Moniteur belge ? 2. Dans quels domaines de la publicité (voitures, appareils ménagers, installations de chauffage, climatisation, piscines, ...) ce « cadre transparent » s'applique-t-il ? |
Het Federaal Plan inzake duurzame ontwikkeling 2004-2008 vermeldt in punt 31614 dat onder verantwoordelijkheid van de Federale Overheidsdienst (FOD) Economie maatregelen genomen zullen worden ter bepaling van een duidelijk, transparant kader voor het gebruik van logo's, labels en pictogrammen in de reclame. 1. Hoeveel dergelijke maatregelen zijn in dit verband reeds genomen? In welke wetten of koninklijke besluiten werd het hoger genoemde " transparante kader " vastgelegd? Op welke datum werden deze in het Belgisch Staatsblad gepubliceerd? 2. Op welke domeinen van de reclame (auto's, huishoudtoestellen, verwarmingsinstallaties, airconditioning, zwembaden, …) is dit " transparante kader " reeds van toepassing? |