RIZIV - Indiening van klachten - Types - Opvolging
beroep in administratieve zaken
Rijksinstituut voor Ziekte- en Invaliditeitsverzekering
officiële statistiek
7/10/2009 | Verzending vraag (Einde van de antwoordtermijn: 5/11/2009) |
25/11/2009 | Dossier gesloten |
Heringediend als : schriftelijke vraag 4-5301
Sinds kort heeft het RIZIV de mogelijkheid gecreëerd om klachten te kunnen indienen als persoon, instantie… Dit is een goede zaak. Openstaan voor klachten betekent immers dat men zichzelf aan een kritisch onderzoek onderwerpt, open staat voor suggesties, zaken wil bijleren en zichzelf wil verbeteren.
1. Hoeveel klachten zijn er tot nog toe geweest aan het adres van het RIZIV?
2. Over welke klachten gaat het?
3. Vanuit welke hoek komen deze klachten: personen of organisaties? Welke type personen (artsen, verplegers, …) of welk type organisaties (artsensyndicaten, ziekenfondsen, ziekenhuizen, patiëntenverenigingen, …)? Hoe is de nominale verdeling en uit welke regio komen deze klachten (Brussel, Vlaanderen, Wallonië)?
4. Wat wordt er met de klachten gedaan? Werd er bijvoorbeeld al geremediëerd voor bepaalde klachten? Voor hoeveel procent van de klachten?
5. Is het RIZIV van plan deze mogelijkheid tot indiening van klachten meer bekendheid te laten genieten?