![]() |
![]() |
Ombudsdienst Energie - Klachten - Aantallen per gewest - Opvolging
bemiddelaar
elektriciteitsvoorziening
gasdistributie
officiële statistiek
geografische spreiding
9/2/2011 | Verzending vraag |
30/3/2011 | Antwoord |
De federale ombudsdienst voor Energie ontving vorig jaar 3 936 klachten. Aangezien dit het eerste werkjaar van de dienst was, kan er van een succesvolle start gesproken worden. Het grote aantal klachten wijst er echter op dat er nog werk aan de winkel is in de energiesector.
Graag stelde ik u hierover de volgende vragen:
1) Hoeveel bedraagt het aantal klachten opgesplitst per provincie en per gewest?
2) Wat zijn de vaakst voorkomende klachten en hoe verhouden deze zich tot het totaal aantal klachten? Graag ook een opsplitsing per provincie.
2) In hoeveel gevallen was er sprake van een onterechte klacht of een klacht bij de verkeerde instantie?
3) In hoeveel gevallen werd het probleem effectief opgelost? Welke oplossingen bood de ombudsdienst aan voor de vaakst voorkomende klachten?
4) Wat bedroeg de gemiddelde termijn voor een oplossing te vinden? Wat bedroeg die termijn opgesplitst naar het soort probleem?
In antwoord op de vragen van het geachte lid, heb ik de eer te verwijzen naar het antwoord op vraag nr. 5-670.