Regie der Gebouwen - Human resources - Geïntegreerd systeem
Regie der Gebouwen
personeelsbeheer
toepassing van informatica
20/9/2010 | Verzending vraag |
7/12/2011 | Dossier gesloten |
Heringediend als : schriftelijke vraag 5-4480
De dienst Human Resources van de Regie der Gebouwen gebruikt voor het personeelsbeheer een aantal informaticatoepassingen, onder meer voor de loonadministratie, de verlofaanvragen en het prikkloksysteem. Dat geeft minder risico's bij de follow-up van de prestaties en de vaststelling van de wedde, omdat er door het wegvallen van heel wat handmatige routineuze handelingen minder kans is op materiële vergissingen. In zijn rapport van augustus 2010 heeft het Rekenhof echter gewezen op het ontbreken van een geïntegreerd systeem dat de gegevens van de verschillende softwarepakketten aan elkaar koppelt. Dat is volgens het Rekenhof een minpunt, aangezien hierdoor dezelfde manuele inputs vaak moeten worden overgedaan en de kans op materiële vergissingen opnieuw stijgt.
1.Heeft de minister reeds de nodige maatregelen genomen om in de HR-dienst van de Regie der Gebouwen een geïntegreerd systeem in te voeren?
2.Werd er al voor één bepaald systeem gekozen? Zo ja, voor hetwelk?
3.Welk tijdschema is daaraan gekoppeld?