Tweetalige printerversie Eentalige printerversie

Schriftelijke vraag nr. 3-2415

van Hugo Vandenberghe (CD&V) d.d. 31 maart 2005

aan de staatssecretaris voor Administratieve Vereenvoudiging, toegevoegd aan de Eerste minister

FOD Sociale Zekerheid - Dienst Parkeerkaarten - Gehandicapten - Aantal aanvragen en achterstand.

Chronologie

31/3/2005Verzending vraag (Einde van de antwoordtermijn: 5/5/2005)
4/5/2005Antwoord
4/5/2005Beslissing niet publicatie

Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 3-2416

Vraag nr. 3-2415 d.d. 31 maart 2005 : (Vraag gesteld in het Nederlands)

Dit najaar wordt een nieuwe regeling van kracht voor gehandicapten die een parkeerkaart aanvragen. Voortaan krijgen ze een kaart voor onbepaalde duur in plaats van één die ze om de tien jaar moeten laten hernieuwen. Doel van deze herziening is een einde te maken aan de maandenlange administratieve procedure (aanvraag indienen, attest halen, dossier samenstellen) die het indienen van een aanvraag met zich meebrengt.

De dienst in Bussel die de nieuwe kaarten uitreikt wordt echter met aanvragen overstelpt en moet zelf het Rijksregister raadplegen om overlijdens op te sporen, waardoor de bedeling vertraging oploopt.

Graag had ik van de geachte staatssecretaris een antwoord gekregen op de volgende vragen.

1. Hoeveel aanvragen worden wekelijks ingediend ?

2. Hoe lang bedraagt de gemiddelde periode tussen het indienen van een aanvraag voor een parkeerkaart en de ontvangst ervan ?

3. Hoeveel aanvragen worden jaarlijks geweigerd ?

4. Wat zijn de voornaamste redenen van deze weigeringen ?

5. Is de dienst voldoende bemand om alle aanvragen te behandelen ?

6. Welke maatregelen wilt u nemen om de achterstand binnen afzienbare tijd weg te werken ?

Deze vraag wordt tevens aan de staatssecretaris voor het Gezin en Personen met een handicap gesteld.

Deze vraag wordt tevens aan de staatssecretaris voor Administratieve Vereenvoudiging gesteld.

Antwoord ontvangen op 4 mei 2005 :

Tekst nog niet beschikbaar.