Directie-generaal personen met een handicap - Eerstelijnsdiensten - Toegankelijkheid
gehandicapte
toegang tot de informatie
sociale dienst
ministerie
geografische spreiding
7/12/2009 | Verzending vraag (Einde van de antwoordtermijn: 8/1/2010) |
6/5/2010 | Einde zittingsperiode |
Herindiening van : schriftelijke vraag 4-3964
In haar beleidsnota van 5 november 2008 presenteerde uw voorgangster, mevrouw Julie Fernandez Fernandez, een kwaliteitsplan dat de werking van de directie-generaal personen met een handicap dient te optimaliseren. Eén luik betreft het toegankelijker maken van de eerstelijnsdiensten, het call center en de sociale dienst.
Met betrekking tot het call center wordt vermeld dat in 2009 een gratis groen nummer zal geïnstalleerd worden. Met betrekking tot de sociale dienst wordt vermeld dat 10 voltijds equivalenten extra in dienst zullen genomen worden.
Graag had ik u hierover volgende vragen gesteld:
1. Hoe staat het met de invoering van het gratis groen nummer?
2. Hoe staat het met de indiensttreding van de 10 extra voltijds equivalenten?
3. Door hoeveel mensen wordt de sociale dienst nu in het totaal bemand? Hoe is de personeelsverdeling tussen Brussel en de posten buiten Brussel?
4. Wat houdt de dienstverlening door de sociale dienst concreet in? Is het doelpubliek hiervan voldoende op de hoogte?