Tweetalige printerversie Eentalige printerversie

Schriftelijke vraag nr. 4-1640

van Nele Jansegers (Vlaams Belang) d.d. 24 september 2008

aan de minister van Ambtenarenzaken en Overheidsbedrijven

NMBS - Individueel vervoersplan voor gehandicapte reizigers - Stations die assistentie verlenen

Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen
spoorwegstation
gehandicapte
faciliteiten voor gehandicapten
openbaar vervoer
pendel
officiële statistiek
geografische spreiding

Chronologie

24/9/2008Verzending vraag (Einde van de antwoordtermijn: 23/10/2008)
5/1/2009Dossier gesloten

Heringediend als : schriftelijke vraag 4-2430

Vraag nr. 4-1640 d.d. 24 september 2008 : (Vraag gesteld in het Nederlands)

Op mijn mondelinge vraag nr. 4-88 van 17 januari 2008 betreffende de moeilijkheden die gehandicapten ondervinden die toch werken en met de trein naar het werk willen, antwoordde de geachte minister het volgende:

“Uiteraard is de vraag terecht of iemand die elke dag met de trein hetzelfde traject aflegt ook telkens 24 uur vooraf moet bellen. Gelukkig is dat inderdaad niet zo. Hij of zij kan contact nemen met een callcenter op het nummer 02/528 28 28 om een individueel vervoersplan op te stellen en assistentie aan te vragen. In 93 stations wordt deze service geboden en in 44 daarvan zelfs 24 uur op 24.”.

1.Kan de geachte minister mij een lijst bezorgen van die 93 stations die deze service aanbieden met aanduiding van die stations die de service 24/24 aanbieden?

2.Tussen welke uren is deze dienst normaal gezien beschikbaar (indien niet 24 op 24 uur)?

3.Hoeveel reizigers hebben in de voorbije vijf jaar gebruik gemaakt van deze service? Graag een opsplitsing per jaar en per station.

4.Is het de bedoeling deze dienst nog verder uit te breiden en er dus voor te zorgen dat meer stations deze service aanbieden?