Tweetalige printerversie Eentalige printerversie

Schriftelijke vraag nr. 4-1180

van Nele Jansegers (Vlaams Belang) d.d. 27 juni 2008

aan de minister van Maatschappelijke Integratie, Pensioenen en Grote Steden

Rekenhof - Pensioendienst voor de Overheidssector (PDOS) - Systeem van automatische herinneringen - Herinvoering

Rekenhof (België)
Pensioendienst voor de overheidssector
informatie en documentatie
documentenbeheer

Chronologie

27/6/2008Verzending vraag (Einde van de antwoordtermijn: 31/7/2008)
12/9/2008Antwoord

Vraag nr. 4-1180 d.d. 27 juni 2008 : (Vraag gesteld in het Nederlands)

In een recent rapport heeft het Rekenhof gewezen op steeds terugkerende problemen bij het correct samenstellen van pensioendossiers in de overheidssector. Gezien de verplichtingen die het handvest van de sociaal verzekerde de Pensioendienst voor de Overheidssector (PDOS) oplegt, beveelt het Rekenhof de herinvoering aan van het systeem van automatische herinneringen voor de vragen om bijkomende inlichtingen.

a. Neemt de geachte minister deze aanbeveling over? Zo ja, op welke datum wordt het systeem van automatische herinneringen opnieuw in gebruik genomen?

b. Waarom werd die systeem afgeschaft?

Antwoord ontvangen op 12 september 2008 :

In antwoord op uw vraag heb ik de eer u het volgende mee te delen.

Op basis van de bevindingen van het Rekenhof heb ik de Pensioendienst gevraagd de nodige maatregelen te treffen om een systeem van automatische herinneringen opnieuw in gebruik te nemen.

Het bestaande systeem was in onbruik geraakt omwille van de technische beperkingen van het documentenbeheersysteem dat in eigen beheer door de Pensioendienst voor de Overheidssector (PDOS) was ontwikkeld.

Inmiddels heeft de PDOS een « collaboration tool » aangekocht dat over een efficiënt documentenbeheersysteem beschikt. Momenteel loopt de technische en functionele implementatiefase. Uiterlijk begin 2009 moet het nieuwe systeem operationeel zijn.