SÉNAT DE BELGIQUE BELGISCHE SENAAT
________________
Session 2008-2009 Zitting 2008-2009
________________
15 juin 2009 15 juni 2009
________________
Question écrite n° 4-3585 Schriftelijke vraag nr. 4-3585

de Joris Van Hauthem (Vlaams Belang)

van Joris Van Hauthem (Vlaams Belang)

au ministre pour l'Entreprise et la Simplification

aan de minister voor Ondernemen en Vereenvoudigen
________________
Services publics fédéraux - Numéro unique d’information - Réalisation Federale overheidsdiensten - Uniek infonummer - Realisatie 
________________
ministère
centralisation de l'information
information
téléphone
ministerie
centralisatie van de informatie
informatie
telefoon
________ ________
15/6/2009Verzending vraag
(Einde van de antwoordtermijn: 16/7/2009)
25/11/2009Dossier gesloten
15/6/2009Verzending vraag
(Einde van de antwoordtermijn: 16/7/2009)
25/11/2009Dossier gesloten
________ ________
Heringediend als : schriftelijke vraag 4-5855 Heringediend als : schriftelijke vraag 4-5855
________ ________
Question n° 4-3585 du 15 juin 2009 : (Question posée en néerlandais) Vraag nr. 4-3585 d.d. 15 juni 2009 : (Vraag gesteld in het Nederlands)

Un article a été publié dans le magazine des fonctionnaires fédéraux, Fedra, de mai 2009 sur le numéro flamand d’information 1700 qui existe depuis cinq ans et se révèle être un succès énorme. Dans cet article, on exprime le souhait que les administrations fédérales se mettent d’accord sur ce point pour arriver à une ligne d’information globale.

En réponse aux questions de Mme Nyssens (n° 4532, La Chambre, Compte rendu intégral, CRIV52 COM182, p. 18) et de M. Dierick (n° 133, La Chambre, Questions et réponses écrites, n° 52037, p. 9704), le ministre lui-même a fait comprendre qu’il en est un fervent partisan et qu’il estime indispensable de résoudre le problème existant au niveau fédéral en la matière.

Entre-temps, plus d’un an s’est écoulé. Quelle est la situation dans ce domaine ?

 

In het magazine van de federale ambtenaren, Fedra, van mei 2009 werd een artikel gepubliceerd over het Vlaams infonummer 1700 dat vijf jaar bestaat en een enorm succes blijkt te zijn. In dit artikel wordt de wens uitgesproken dat de federale administraties hierop zouden aansluiten om zo tot één alomvattende infolijn te kunnen komen.

In antwoord op vragen van collega Nyssens (nr. 4532, Kamer, Integraal verslag, CRIV52 COM182, blz. 18) en Dierick (nr. 133, Kamer, Schriftelijke vragen en antwoorden, nr. 52037, blz. 9704), liet de geachte minister zelf al verstaan dat hij hiervan een groot voorstander is en dat hij een oplossing voor het probleem dat nu op federaal vlak ter zake bestaat onontbeerlijk vindt.

Inmiddels zijn we meer dan een jaar verder. Wat is de stand van zaken in deze aangelegenheid?