SÉNAT DE BELGIQUE BELGISCHE SENAAT
________________
Session 2008-2009 Zitting 2008-2009
________________
21 avril 2009 21 april 2009
________________
Question écrite n° 4-3388 Schriftelijke vraag nr. 4-3388

de Geert Lambert (Indépendant)

van Geert Lambert (Onafhankelijke)

au secrétaire d'État à la Modernisation du Service public fédéral Finances, à la Fiscalité environnementale et à la Lutte contre la fraude fiscale, adjoint au ministre des Finances

aan de staatssecretaris voor de Modernisering van de Federale Overheidsdienst Financiën, de Milieufiscaliteit en de Bestrijding van de fiscale fraude, toegevoegd aan de minister van Financiën
________________
Cellules stratégiques - Documents - Enregistrement Beleidscellen - Documenten - Registratie 
________________
ministre
document
correspondance
ministère
minister
document
correspondentie
ministerie
________ ________
21/4/2009Verzending vraag
(Einde van de antwoordtermijn: 21/5/2009)
10/6/2009Antwoord
21/4/2009Verzending vraag
(Einde van de antwoordtermijn: 21/5/2009)
10/6/2009Antwoord
________ ________
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3371
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3372
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3373
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3374
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3375
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3376
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3377
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3378
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3379
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3380
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3381
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3382
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3383
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3384
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3385
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3386
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3387
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3389
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3390
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3391
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3392
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3371
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3372
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3373
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3374
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3375
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3376
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3377
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3378
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3379
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3380
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3381
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3382
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3383
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3384
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3385
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3386
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3387
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3389
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3390
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3391
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3392
________ ________
Question n° 4-3388 du 21 avril 2009 : (Question posée en néerlandais) Vraag nr. 4-3388 d.d. 21 april 2009 : (Vraag gesteld in het Nederlands)

Certains services publics ont pour habitude d'inscrire tous les documents et courriers dans un registre de manière à pouvoir vérifier n'importe quand quels documents se trouvent ou se sont trouvés dans le service.

Existe-t-il dans votre cabinet un tel registre devant permettre d'obtenir une vue d'ensemble de tous les documents qui circulent ou ont circulé dans le cabinet?

Si ce n'est pas le cas, avez-vous l'intention de créer à l'avenir un tel registre ?

 

Bij sommige overheidsdiensten is het de gewoonte om alle documenten en poststukken in te schrijven in een register, zodat ten allen tijde kan worden nagegaan welke stukken er zich op de dienst bevinden of bevonden hebben.

Bestaat er op uw kabinet een dergelijk register dat moet toelaten om een volledig zicht te krijgen op alle documenten die op het kabinet circuleren of gecirculeerd hebben?

Indien dit niet het geval is, bent u van plan om in de toekomst met een dergelijk register te werken?

 
Réponse reçue le 10 juin 2009 : Antwoord ontvangen op 10 juni 2009 :

En réponse à la question de l’honorable membre, j’ai l’honneur de porter à sa connaissance que je dispose en effet d’un système d’enregistrement et de suivi du courrier adressé à ma cellule stratégique.

Lors de mon entrée en fonction, j’ai en effet veillé à implanter un outil informatique destiné à remplir cette tâche et à me permettre, ainsi qu’à mes collaborateurs, de consulter à tout moment l’état d’avancement des dossiers.

Cet outil est précieux et nécessaire dans la mesure où ce sont en moyenne quelque 13 000 dossiers qui sont ouverts chaque année au sein de ma cellule stratégique.

In antwoord op de vraag van het geachte lid heb ik de eer hem mee te delen dat ik inderdaad beschik over een systeem om de briefwisseling aan mijn beleidscel te registreren en de voortgang ervan te volgen.

Bij mijn indiensttreding heb ik gezorgd voor een informaticahulpmiddel om die taak te vervullen en om mij en mijn medewerkers in staat te stellen op elk ogenblik de stand van zaken van de dossiers te raadplegen.

Het is een waardevol en noodzakelijk hulpmiddel aangezien mijn beleidscel jaarlijks ongeveer 13 000 nieuwe dossiers aanlegt.