SÉNAT DE BELGIQUE BELGISCHE SENAAT
________________
Session 2008-2009 Zitting 2008-2009
________________
21 avril 2009 21 april 2009
________________
Question écrite n° 4-3379 Schriftelijke vraag nr. 4-3379

de Geert Lambert (Indépendant)

van Geert Lambert (Onafhankelijke)

à la ministre de l'Intégration sociale, des Pensions et des Grandes villes

aan de minister van Maatschappelijke Integratie, Pensioenen en Grote Steden
________________
Cellules stratégiques - Documents - Enregistrement Beleidscellen - Documenten - Registratie 
________________
ministre
document
correspondance
ministère
minister
document
correspondentie
ministerie
________ ________
21/4/2009Verzending vraag
(Einde van de antwoordtermijn: 21/5/2009)
28/5/2009Antwoord
21/4/2009Verzending vraag
(Einde van de antwoordtermijn: 21/5/2009)
28/5/2009Antwoord
________ ________
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3371
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3372
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3373
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3374
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3375
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3376
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3377
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3378
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3380
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3381
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3382
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3383
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3384
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3385
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3386
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3387
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3388
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3389
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3390
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3391
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3392
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3371
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3372
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3373
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3374
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3375
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3376
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3377
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3378
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3380
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3381
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3382
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3383
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3384
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3385
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3386
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3387
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3388
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3389
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3390
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3391
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3392
________ ________
Question n° 4-3379 du 21 avril 2009 : (Question posée en néerlandais) Vraag nr. 4-3379 d.d. 21 april 2009 : (Vraag gesteld in het Nederlands)

Certains services publics ont pour habitude d'inscrire tous les documents et courriers dans un registre de manière à pouvoir vérifier n'importe quand quels documents se trouvent ou se sont trouvés dans le service.

Existe-t-il dans votre cabinet un tel registre devant permettre d'obtenir une vue d'ensemble de tous les documents qui circulent ou ont circulé dans le cabinet?

Si ce n'est pas le cas, avez-vous l'intention de créer à l'avenir un tel registre ?

 

Bij sommige overheidsdiensten is het de gewoonte om alle documenten en poststukken in te schrijven in een register, zodat ten allen tijde kan worden nagegaan welke stukken er zich op de dienst bevinden of bevonden hebben.

Bestaat er op uw kabinet een dergelijk register dat moet toelaten om een volledig zicht te krijgen op alle documenten die op het kabinet circuleren of gecirculeerd hebben?

Indien dit niet het geval is, bent u van plan om in de toekomst met een dergelijk register te werken?

 
Réponse reçue le 28 mai 2009 : Antwoord ontvangen op 28 mei 2009 :

En réponse à ses questions, j’ai l’honneur de communiquer les éléments suivants à l’honorable membre.

Tout courrier entrant est indicaté et dirigé ensuite vers le directeur de Cabinet qui le vise et l’adresse à la cellule compétente.

Le courrier entrant avec la mention «personnel» ou «confidentiel» parvient fermé au destinataire, mais il appartient à ce dernier de faire indicater la pièce si celle-ci concerne le cabinet.

Les plis «par porteur» sont réceptionnés par le service d’accueil du cabinet et remis immédiatement au service indicateur pour être indicaté.

Tout courriel technique et fonctionnel entrant est traité par la personne qui l’a réceptionné et selon l’objet du courriel est traduit sous forme papier et indicaté si nécessaire

Tout courriel adressé personnellement à la ministre et entrant au secrétariat particulier est indicaté par son secrétariat qui en assure le suivi.

Tous les documents indicatés à l’exception des annexes jointes sont archivés.

In antwoord op zijn vragen, heb ik de eer het geachte lid de volgende elementen mee te delen.

Elk binnenkomend poststuk wordt behandeld door de aanwijzer en vervolgens naar de kabinetschef gestuurd die het stuk bekijkt en naar de bevoegde cel stuurt.

De geadresseerde ontvangt elk poststuk met de vermelding “persoonlijk” of “vertrouwelijk” ongeopend, maar hij kan dit poststuk door de aanwijzer laten behandelen als het van belang is voor het kabinet.

De brieven “per bode” worden door het onthaal van het kabinet in ontvangst genomen en worden onmiddellijk aan de aanwijzer bezorgd, zodat hij die kan behandelen.

Binnenkomende e-mails van technische en functionele aard worden behandeld door de geadresseerde. Afhankelijk van het onderwerp kan de e-mail worden afgedrukt en indien nodig door de aanwijzer worden behandeld.

E-mails die persoonlijk tot de minister zijn gericht en die haar secretariaat ontvangt, worden behandeld door haar secretariaat, dat ook voor de opvolging zorgt.

Alle behandelde documenten, met uitzondering van de bijlagen, worden gearchiveerd.