| SÉNAT DE BELGIQUE | BELGISCHE SENAAT | ||||||||
| ________ | ________ | ||||||||
| Session 2008-2009 | Zitting 2008-2009 | ||||||||
| ________ | ________ | ||||||||
| 21 avril 2009 | 21 april 2009 | ||||||||
| ________ | ________ | ||||||||
| Question écrite n° 4-3372 | Schriftelijke vraag nr. 4-3372 | ||||||||
de Geert Lambert (Indépendant) |
van Geert Lambert (Onafhankelijke) |
||||||||
au vice-premier ministre et ministre des Finances et des Réformes institutionnelles |
aan de vice-eersteminister en minister van Financiën en Institutionele Hervormingen |
||||||||
| ________ | ________ | ||||||||
| Cellules stratégiques - Documents - Enregistrement | Beleidscellen - Documenten - Registratie | ||||||||
| ________ | ________ | ||||||||
| ministre document correspondance ministère |
minister document correspondentie ministerie |
||||||||
| ________ | ________ | ||||||||
|
|
||||||||
| ________ | ________ | ||||||||
| Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3371 Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3373 Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3374 Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3375 Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3376 Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3377 Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3378 Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3379 Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3380 Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3381 Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3382 Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3383 Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3384 Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3385 Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3386 Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3387 Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3388 Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3389 Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3390 Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3391 Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3392 |
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3371 Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3373 Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3374 Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3375 Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3376 Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3377 Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3378 Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3379 Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3380 Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3381 Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3382 Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3383 Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3384 Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3385 Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3386 Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3387 Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3388 Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3389 Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3390 Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3391 Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3392 |
||||||||
| ________ | ________ | ||||||||
| Question n° 4-3372 du 21 avril 2009 : (Question posée en néerlandais) | Vraag nr. 4-3372 d.d. 21 april 2009 : (Vraag gesteld in het Nederlands) | ||||||||
Certains services publics ont pour habitude d'inscrire tous les documents et courriers dans un registre de manière à pouvoir vérifier n'importe quand quels documents se trouvent ou se sont trouvés dans le service. Existe-t-il dans votre cabinet un tel registre devant permettre d'obtenir une vue d'ensemble de tous les documents qui circulent ou ont circulé dans le cabinet? Si ce n'est pas le cas, avez-vous l'intention de créer à l'avenir un tel registre ? |
Bij sommige overheidsdiensten is het de gewoonte om alle documenten en poststukken in te schrijven in een register, zodat ten allen tijde kan worden nagegaan welke stukken er zich op de dienst bevinden of bevonden hebben. Bestaat er op uw kabinet een dergelijk register dat moet toelaten om een volledig zicht te krijgen op alle documenten die op het kabinet circuleren of gecirculeerd hebben? Indien dit niet het geval is, bent u van plan om in de toekomst met een dergelijk register te werken? |
||||||||
| Réponse reçue le 25 mai 2009 : | Antwoord ontvangen op 25 mei 2009 : | ||||||||
En réponse à la question de l’honorable membre, j’ai l’honneur de porter à sa connaissance que je dispose en effet d’un système d’enregistrement et de suivi du courrier adressé à ma cellule stratégique. Lors de mon entrée en fonction, j’ai en effet veillé à implanter un outil informatique “Doctrack “ destiné à remplir cette tâche et à me permettre, ainsi qu’à mes collaborateurs, de consulter à tout moment l’état d’avancement des dossiers. Cet outil est précieux et nécessaire dans la mesure où ce sont en moyenne quelque 13 000 dossiers qui sont ouverts chaque année au sein de ma cellule stratégique. |
In antwoord op de vraag van het geachte lid heb ik de eer hem mee te delen dat ik inderdaad beschik over een systeem om de briefwisseling aan mijn beleidscel te registreren en de voortgang ervan te volgen. Bij mijn indiensttreding heb ik gezorgd voor een informaticahulpmiddel. “Doctrack” om die taak te vervullen en om mij en mijn medewerkers in staat te stellen op elk ogenblik de stand van zaken van de dossiers te raadplegen. Het is een waardevol en noodzakelijk hulpmiddel aangezien mijn beleidscel jaarlijks ongeveer 13 000 nieuwe dossiers aanlegt. |