BELGISCHE SENAAT
________
Zitting 2010-2011
________
26 november 2010
________
SENAAT Schriftelijke vraag nr. 5-432

de Bart Laeremans (Vlaams Belang)

aan de vice-eersteminister en minister van Buitenlandse Zaken en Institutionele Hervormingen
________
Overheidsdiensten - Uitgaven voor advertenties - Bedragen
________
publieke dienst
overheidsuitgave
reclame
communicatiebeleid
pers
________
26/11/2010Verzending vraag
21/3/2011Antwoord
________
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 5-429
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 5-430
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 5-431
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 5-433
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 5-434
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 5-435
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 5-436
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 5-437
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 5-438
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 5-439
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 5-440
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 5-441
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 5-442
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 5-443
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 5-444
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 5-445
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 5-446
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 5-447
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 5-448
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 5-449
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 5-450
________
SENAAT Schriftelijke vraag nr. 5-432 d.d. 26 november 2010 : (Vraag gesteld in het Nederlands)

Onlangs raakte bekend dat de diverse overheden in dit land via de plaatsing van advertenties een beleid voeren dat gericht is op de ondersteuning van de gedrukte media.

Om zicht te krijgen op de advertentieuitgaven van uw diensten, had ik graag een overzicht gekregen per departement waarvoor u verantwoordelijk bent van de bedragen die werden besteed aan advertentieuitgaven, voor respectievelijk 2006, 2007, 2008, 2009 en 2010, in:

1) Nederlandstalige dagbladen;

2) Nederlandstalige gedrukte media, anders dan dagbladen;

3) Franstalige dagbladen;

4) Franstalige gedrukte media, anders dan dagbladen.

Kan daarbij telkens worden uitgesplitst welke bedragen betaald werden aan boodschappen van algemeen nut enerzijds en personeelsadvertenties anderzijds.

Antwoord ontvangen op 21 maart 2011 :

Gezien er in 2006, 2007 en 2008 door mijn departement geen bedragen werden uitgegeven aan advertentieruimte in België, vindt u hieronder de cijfers met betrekking tot 2009 en 2010.

2009

Inlassing in de Witte Gids, Belgacom, volume I (2009-2010): 3 719,54 euro

2010

-Inlassing in de Witte Gids, Belgacom, volume I (2010-2011): 3 888,94 euro.

-Campagne «Reizen Zonder Risico's», affichage in de bussen van De Lijn: 2 283,27 euro