| BELGISCHE SENAAT | ||||
| ________ | ||||
| Zitting 2008-2009 | ||||
| ________ | ||||
| 21 april 2009 | ||||
| ________ | ||||
| SENAAT Schriftelijke vraag nr. 4-3379 | ||||
de Geert Lambert (Onafhankelijke) |
||||
aan de minister van Maatschappelijke Integratie, Pensioenen en Grote Steden |
||||
| ________ | ||||
| Beleidscellen - Documenten - Registratie | ||||
| ________ | ||||
| minister document correspondentie ministerie |
||||
| ________ | ||||
|
||||
| ________ | ||||
| Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3371 Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3372 Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3373 Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3374 Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3375 Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3376 Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3377 Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3378 Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3380 Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3381 Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3382 Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3383 Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3384 Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3385 Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3386 Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3387 Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3388 Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3389 Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3390 Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3391 Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 4-3392 |
||||
| ________ | ||||
| SENAAT Schriftelijke vraag nr. 4-3379 d.d. 21 april 2009 : (Vraag gesteld in het Nederlands) | ||||
Bij sommige overheidsdiensten is het de gewoonte om alle documenten en poststukken in te schrijven in een register, zodat ten allen tijde kan worden nagegaan welke stukken er zich op de dienst bevinden of bevonden hebben. Bestaat er op uw kabinet een dergelijk register dat moet toelaten om een volledig zicht te krijgen op alle documenten die op het kabinet circuleren of gecirculeerd hebben? Indien dit niet het geval is, bent u van plan om in de toekomst met een dergelijk register te werken? |
||||
| Antwoord ontvangen op 28 mei 2009 : | ||||
In antwoord op zijn vragen, heb ik de eer het geachte lid de volgende elementen mee te delen. Elk binnenkomend poststuk wordt behandeld door de aanwijzer en vervolgens naar de kabinetschef gestuurd die het stuk bekijkt en naar de bevoegde cel stuurt. De geadresseerde ontvangt elk poststuk met de vermelding “persoonlijk” of “vertrouwelijk” ongeopend, maar hij kan dit poststuk door de aanwijzer laten behandelen als het van belang is voor het kabinet. De brieven “per bode” worden door het onthaal van het kabinet in ontvangst genomen en worden onmiddellijk aan de aanwijzer bezorgd, zodat hij die kan behandelen. Binnenkomende e-mails van technische en functionele aard worden behandeld door de geadresseerde. Afhankelijk van het onderwerp kan de e-mail worden afgedrukt en indien nodig door de aanwijzer worden behandeld. E-mails die persoonlijk tot de minister zijn gericht en die haar secretariaat ontvangt, worden behandeld door haar secretariaat, dat ook voor de opvolging zorgt. Alle behandelde documenten, met uitzondering van de bijlagen, worden gearchiveerd. |