Arrondissement Halle-Vilvoorde - Politiezones - Politiepersoneel - Cijfers - Structureel tekort aan personeel - Maatregelen - Overleg met de lokale besturen - Eventuele fusies van politiezones
gemeentepolitie
tekort aan arbeidskrachten
officiële statistiek
provincie Vlaams-Brabant
12/11/2020 | Verzending vraag (Einde van de antwoordtermijn: 17/12/2020) |
17/12/2020 | Antwoord |
Motivering van het transversale karakter van de schriftelijke vraag: de vraag kadert in het beleid rond de politiezones en het politiepersoneel in Vlaams-Brabant, specifiek over de cijfers en het tekort aan operationeel politiepersoneel in verschillende zones in Arrondissement Halle-Vilvoorde.
In navolging van mijn eerdere schriftelijke vragen nrs. 7-247 en 7-364 aan voormalig minister voor Binnenlandse Zaken, Pieter De Crem, heb ik enkele bijkomende vragen over de huidige situatie van het operationeel politiepersoneel tewerkgesteld in de politiezone van Halle-Vilvoorde.
In Halle-Vilvoorde hebben we sinds 2016 dertien politiezones. Uit het antwoord op mijn vorige schriftelijke vragen, blijkt duidelijk dat we in deze zone kunnen spreken van een structureel tekort aan operationeel personeel doorheen de tijd. Volgens de laatste verkregen cijfers zijn er over alle politiezones in Halle-Vilvoorde liefst 112 feitelijke politiemensen te kort in vergelijking met het organieke kader van het operationeel personeel. Opvallend is ook dat sommige zones het beter doen dan andere. Vooral de grotere zones ondervinden problemen om hun organiek kader volledig ingevuld te krijgen. Op basis van de verkregen cijfers denken we dan vooral aan PZ Wokra, PZ Amow, PZ Zennevallei en PZ Grimbergen.
Om een duidelijk en totaalbeeld te krijgen van de huidige situatie heb ik nog enkele bijkomende vragen:
1) Gelieve mij een overzicht te bezorgen van 2012 tot en met vandaag (oktober) 2020 van het organieke en het feitelijke kader van het politiekorps voor alle politiezones in het arrondissement Halle-Vilvoorde. Graag kreeg ik aparte cijfers van het operationeel personeel en het CAlog personeel.
2) Hoe verhouden deze cijfers zich tot het arrondissement Leuven en de andere provincies?
3) Het structureel tekort aan politiemensen heeft diverse oorzaken: de ligging van de zone en de concurrentie met Brussel (tweetaligheidspremie), de taalvereisten van de zones, gebrek aan voldoende rekrutering, en dergelijke.
Worden er in het kader van het nieuwe federale regeerakkoord verdere stappen ondernomen om het structureel tekort weg te werken in samenwerking met de lokale besturen? Zo ja, hierover graag kreeg ik wat meer informatie inclusief de voorziene budgetten. Worden er specifieke maatregelen genomen in functie van de situatie in de Vlaamse Rand?
4) Om een concreet beeld te krijgen van de diverse oorzaken van het structureel tekort binnen de verschillende zones, zouden alle politiezones afzonderlijk bevraagd moeten worden. Heeft de geachte minister plannen om dergelijke bevraging in samenwerking met de lokale besturen op te starten in kader van toekomstig beleid?
5) In het antwoord van voormalig minister De Crem wordt verwezen naar een studie van de UGent met betrekking tot schaalvergroting. Uit deze studie blijkt dat bepaalde fusies wel voor een oplossing kunnen zorgen inzake permanentie, dispatching, efficiëntie, enz.
Op welke manier kijkt de geachte minister en de voltallige nieuwe federale regering naar de eventuele fusies van politiezones en de creatie van politiezones buiten het gerechtelijke arrondissement? Worden er stappen ondernomen om dit geheel verder te onderzoeken?
1) De eerste tabel bevat het organiek kader en het reëel personeelsbestand van de lokale politie voor de provincie Vlaams-Brabant. De gegevens zijn afkomstig van de jaarlijks (eind december) opgemaakte «Morfologie van de lokale politie». Aangezien het gaat om een jaarlijkse bevraging van de lokale politie zijn cijfers voor 2020 nog niet beschikbaar.
2) De tweede tabel bevat het organiek kader en het reëel personeelsbestand van de lokale politie voor geheel België op basis van dezelfde criteria als in vraag 1).
3) Zoals ik geschreven heb in mijn algemene beleidsnota, werd een structurele en progressieve verhoging van het politiebudget in de meerjarenbegroting opgenomen. In 2021 gaat het om een verhoging van 50 miljoen euro. Dit bedrag zal prioritair aangewend worden voor de aanwerving van 1 600 aspiranten.
Alle politiezones worden jaarlijks (begin januari) door de directie van het Personeel (DRP) bevraagd naar hun noden voor operationele personeelsleden. De politiezones dienen aan te geven of ze het personeelskader wensen te behouden, uit te breiden of te verminderen. De verkregen behoeften worden verwerkt in het rekruteringsplan van de federale politie.
Daarnaast kunnen de politiezones vijf keer per jaar plaatsen voor operationele en Calog-personeelsleden openstellen in de mobiliteit.
Ook kan elke aspirant (inspecteur, hoofdinspecteur, commissaris) voor zijn afstuderen reeds deelnemen aan de lopende mobiliteitscyclus. Hij wordt benoemd in de politiezone na het behalen van zijn diploma.
Naast de algemene initiatieven bestaan ook specifieke maatregelen. Voor de inspecteurs zijn er bijvoorbeeld nog andere acties die men onderneemt.
De politiezones hebben immers de mogelijkheid om in de aspirantenmobiliteit plaatsen open te stellen voor inspecteurs indien ze geen geschikte kandidaten hebben gevonden in de gewone mobiliteitsronde. Aspirant-inspecteurs kunnen voor een plaats van de aspirantenmobiliteit postuleren en na zijn afstuderen wordt de aspirant-inspecteur dan dadelijk in de politiezone benoemd via de aspirantenmobiliteit.
Naast de aspirantenmobiliteit is er ook de mogelijkheid om een directe aanwerving door een politiezone te doen. De politiezone rekruteert een kandidaat-inspecteur nog voor deze aan de opleiding begint, na zijn afstuderen wordt hij dan dadelijk in de politiezone benoemt.
Er zijn verschillende initiatieven genomen binnen de dienst rekrutering en selectie van de directie van het Personeel van de federale politie om het aantal sollicitanten te verhogen, waaronder:
– de organisatie van «Fast Tracks» (met deze procedures kan de hele procedure binnen twee weken aan een groep kandidaten worden doorgegeven);
– het versterken van de samenwerking tussen de zones van de lokale politie en de diensten van de federale politie om van rekrutering een gedeelde verantwoordelijkheid te maken (samen investeren in infosessies, opendeurdagen, enz.);
– de organisatie van opendeurdagen in de politiescholen;
– het investeren in andere rekruteringskanalen: bijvoorbeeld op grote evenementen, via tv-spot en gadgets. Dit verhoogt de zichtbaarheid van campagnes en positioneert de politie als aantrekkelijke werkgever.
Daarom moeten we op alle niveaus samenwerken om het structurele tekort binnen de geïntegreerde politie weg te werken.
4) Er bestaat momenteel geen voornemen in die zin. Indien een concreet beeld enkel kan verkregen worden door een bevraging van de individuele zones, kan in de toekomst hier werk van gemaakt worden.
Ik heb echter al aangegeven dat we zullen inzetten op een verhoging van de operationele capaciteit van de lokale politie. Dit kan gebeuren door aanwervingen, maar zeker ook door het verminderen van de administratieve taken en het versterken van de onderlinge solidariteit. Een evaluatie van de ministeriële richtlijnen hierover staat gepland.
De federale politie van zijn kant zal de nodige middelen krijgen voor haar gespecialiseerde steunopdrachten aan de politiezones, zodat de lokale politie in staat is om zich verder te focussen op haar basisfunctionaliteiten.
5) In mijn parlementaire tussenkomsten heb ik aangegeven dat schaalvergroting de slagkracht van een organisatie verhoogt. De vrijwillige samensmelting van politie-zones is één middel om hiertoe te komen, naast associaties en andere samenwerkingsverbanden. Deze initiatieven worden aangemoedigd, in afwachting van de resultaten van een nog op te richten multidisciplinaire commissie, die zal trachten om het reeds lang bestaande vraagstuk naar de optimale schaalgrootte uit te klaren, zonder afbreuk te doen aan de nabijheidspolitie. Het lijkt mij dat de kwestie van de gerechtelijke arrondissementen hier dan ook aan bod zal komen.
De zoektocht naar de optimale grootte van politiezones moet uiteraard gekoppeld worden aan de financiering en ook op dit vlak zal de commissie haar voorstel doen, gezien er nood is aan een objectief en transparant model dat stoelt op een hervorming en integratie van de bestaande federale politiedotaties en -subsidies. Het verkeersveiligheidsfonds en andere federale preventiemiddelen moeten hier ook in rekening worden gebracht. Het resultaat met betrekking tot de financiering zal dienen als stimulans voor het bepalen van de ideale schaalgrootte.
Tabel 1: Provincie Vlaams-Brabant
|
Operationeel personeel |
CaLog-personeel |
|||||||||||||||||||||||||||||||
Organiek kader |
Feitelijk kader |
Organiek kader |
Feitelijk kader |
||||||||||||||||||||||||||||||
31-12-2012 |
31-12-2013 |
31-12-2014 |
31-12-2015 |
31-12-2016 |
31-12-2017 |
31-12-2018 |
31-12-2019 |
31-12-2012 |
31-12-2013 |
31-12-2014 |
31-12-2015 |
31-12-2016 |
31-12-2017 |
31-12-2018 |
31-12-2019 |
31-12-2012 |
31-12-2013 |
31-12-2014 |
31-12-2015 |
31-12-2016 |
31-12-2017 |
31-12-2018 |
31-12-2019 |
31-12-2012 |
31-12-2013 |
31-12-2014 |
31-12-2015 |
31-12-2016 |
31-12-2017 |
31-12-2018 |
31-12-2019 |
||
5388 |
PZ Leuven |
312,0 |
310,0 |
314,0 |
312,0 |
314,0 |
333,0 |
333,0 |
333,0 |
312,0 |
303,0 |
299,0 |
301,0 |
310,0 |
314,0 |
312,0 |
320,0 |
79,0 |
71,0 |
75,0 |
75,0 |
75,0 |
79,0 |
79,0 |
75,0 |
78,0 |
79,0 |
81,0 |
78,0 |
82,0 |
84,0 |
84,0 |
80 |
5389 |
PZ Hageland |
54,0 |
55,0 |
54,0 |
54,0 |
55,0 |
54,0 |
54,0 |
54,0 |
53,0 |
54,0 |
53,0 |
53,0 |
53,0 |
51,0 |
51,0 |
56,0 |
10,0 |
10,0 |
10,0 |
10,0 |
10,0 |
11,0 |
13,0 |
13,0 |
11,0 |
11,0 |
11,0 |
11,0 |
12,0 |
13,0 |
13,0 |
13,0 |
5391 |
PZ Bierbeek - Boutersem - Holsbeek - Lubbeek |
56,0 |
56,0 |
58,0 |
56,0 |
56,0 |
56,0 |
56,0 |
57,0 |
55,0 |
54,0 |
55,0 |
51,0 |
53,0 |
49,0 |
46,0 |
46,0 |
10,0 |
10,0 |
10,0 |
10,0 |
10,0 |
10,0 |
10,0 |
10,0 |
13,0 |
12,0 |
12,0 |
12,0 |
12,0 |
12,0 |
11,0 |
12,0 |
5393 |
PZ Herko |
51,0 |
51,0 |
51,0 |
52,0 |
53,0 |
55,0 |
55,0 |
57,0 |
47,0 |
48,0 |
51,0 |
51,0 |
50,0 |
52,0 |
54,0 |
52,0 |
14,0 |
15,0 |
15,0 |
14,0 |
14,0 |
14,0 |
14,0 |
14,0 |
14,0 |
15,0 |
15,0 |
14,0 |
16,0 |
19,0 |
16,0 |
14,0 |
5394 |
PZ Aarschot |
59,0 |
59,0 |
59,0 |
59,0 |
59,0 |
59,0 |
60,0 |
60,0 |
60,0 |
61,0 |
60,0 |
60,0 |
61,0 |
60,0 |
60,0 |
59,0 |
10,8 |
10,8 |
10,8 |
10,8 |
10,8 |
10,8 |
10,8 |
10,8 |
10,0 |
10,0 |
9,0 |
9,0 |
9,0 |
9,0 |
9,0 |
9,0 |
5395 |
PZ Haacht |
61,0 |
66,0 |
66,0 |
66,0 |
66,0 |
67,0 |
67,0 |
67,0 |
59,0 |
61,0 |
55,0 |
58,0 |
61,0 |
58,0 |
59,0 |
59,0 |
10,0 |
10,0 |
10,0 |
10,0 |
10,0 |
11,0 |
11,0 |
11,0 |
12,0 |
12,0 |
12,0 |
11,0 |
12,0 |
12,0 |
11,0 |
11,0 |
5396 |
PZ Demerdal - Dsz |
99,0 |
99,0 |
99,0 |
99,0 |
99,0 |
98,0 |
98,0 |
98,0 |
96,0 |
93,0 |
96,0 |
96,0 |
95,0 |
96,0 |
98,0 |
101,0 |
17,0 |
17,0 |
15,0 |
15,0 |
15,0 |
18,0 |
22,0 |
22,0 |
22,0 |
20,0 |
19,0 |
20,0 |
21,0 |
20,0 |
21,0 |
22,0 |
5399 |
PZ Brt |
62,0 |
62,0 |
63,0 |
63,0 |
61,0 |
63,0 |
62,0 |
63,0 |
49,0 |
45,0 |
53,0 |
51,0 |
50,0 |
48,0 |
48,0 |
45,0 |
11,0 |
11,0 |
10,0 |
10,0 |
10,0 |
10,0 |
10,0 |
10,0 |
11,0 |
11,0 |
11,0 |
10,0 |
9,0 |
10,0 |
10,0 |
10,0 |
5400 |
PZ Zaventem |
93,0 |
93,0 |
93,0 |
92,0 |
93,0 |
97,0 |
101,0 |
101,0 |
67,0 |
68,0 |
74,0 |
82,0 |
82,0 |
80,0 |
86,0 |
78,0 |
18,0 |
18,0 |
18,0 |
18,0 |
18,0 |
20,0 |
20,0 |
20,0 |
13,0 |
15,0 |
17,0 |
16,0 |
18,0 |
19,0 |
20,0 |
22,0 |
5401 |
PZ Wokra |
54,0 |
52,0 |
54,0 |
56,0 |
56,0 |
59,0 |
59,0 |
67,0 |
54,0 |
53,0 |
52,0 |
56,0 |
51,0 |
55,0 |
50,0 |
50,0 |
13,0 |
13,0 |
13,0 |
13,0 |
13,0 |
13,0 |
13,0 |
19,0 |
13,0 |
13,0 |
13,0 |
13,0 |
13,0 |
13,0 |
13,0 |
14,0 |
5402 |
PZ Druivenstreek |
66,0 |
66,0 |
66,0 |
66,0 |
66,0 |
67,0 |
66,0 |
66,0 |
52,0 |
58,0 |
60,0 |
62,0 |
61,0 |
63,0 |
58,0 |
55,0 |
14,5 |
14,5 |
14,5 |
14,5 |
15,0 |
15,5 |
15,5 |
16,5 |
17,0 |
17,0 |
17,0 |
18,0 |
17,0 |
16,0 |
18,0 |
18,0 |
5403 |
PZ Rode |
74,0 |
74,0 |
74,0 |
73,0 |
74,0 |
73,0 |
74,0 |
75,0 |
69,0 |
70,0 |
64,0 |
70,0 |
70,0 |
73,0 |
68,0 |
61,0 |
10,0 |
10,0 |
10,0 |
10,0 |
10,0 |
10,0 |
10,0 |
9,0 |
8,0 |
9,0 |
9,0 |
9,0 |
8,0 |
9,0 |
9,0 |
9,0 |
5405 |
PZ Pajottenland |
57,0 |
60,0 |
60,0 |
60,0 |
61,0 |
66,0 |
66,0 |
69,0 |
56,0 |
57,0 |
59,0 |
62,0 |
62,0 |
63,0 |
65,0 |
65,0 |
14,0 |
13,0 |
13,0 |
13,0 |
13,0 |
15,0 |
15,0 |
16,0 |
13,0 |
14,0 |
14,0 |
17,0 |
15,0 |
15,0 |
17,0 |
17,0 |
5406 |
PZ Dilbeek |
90,0 |
90,0 |
79,0 |
79,0 |
82,0 |
90,0 |
90,0 |
92,0 |
76,0 |
76,0 |
77,0 |
70,0 |
77,0 |
80,0 |
80,0 |
82,0 |
22,0 |
22,0 |
19,0 |
19,0 |
22,0 |
22,0 |
22,0 |
22,0 |
20,0 |
22,0 |
20,0 |
22,0 |
21,0 |
20,0 |
20,0 |
22,0 |
5407 |
PZ Tarl |
88,0 |
88,0 |
88,0 |
83,0 |
106,0 |
106,0 |
106,0 |
106,0 |
82,0 |
81,0 |
75,0 |
76,0 |
75,0 |
80,0 |
87,0 |
93,0 |
24,0 |
24,0 |
23,0 |
24,0 |
24,0 |
24,0 |
24,0 |
23,0 |
24,0 |
25,0 |
25,0 |
24,0 |
23,0 |
24,0 |
24,0 |
22,0 |
5408 |
PZ Amow |
134,0 |
134,0 |
134,0 |
134,0 |
134,0 |
134,0 |
134,0 |
134,0 |
118,0 |
115,0 |
116,0 |
119,0 |
118,0 |
116,0 |
126,0 |
123,0 |
34,5 |
34,5 |
34,5 |
34,5 |
34,5 |
34,5 |
34,5 |
34,5 |
37,0 |
33,0 |
35,0 |
34,0 |
37,0 |
36,0 |
38,0 |
38,0 |
5409 |
PZ K - L - M |
78,0 |
77,0 |
76,0 |
76,0 |
78,0 |
80,0 |
79,0 |
80,0 |
79,0 |
75,0 |
76,0 |
78,0 |
76,0 |
74,0 |
79,0 |
84,0 |
20,0 |
20,0 |
20,0 |
20,0 |
20,3 |
20,3 |
23,0 |
24,0 |
23,0 |
23,0 |
23,0 |
21,0 |
22,0 |
23,0 |
23,0 |
24,0 |
5410 |
PZ Grimbergen |
75,0 |
75,0 |
75,0 |
75,0 |
75,0 |
75,0 |
80,0 |
80,0 |
66,0 |
67,0 |
69,0 |
66,0 |
65,0 |
64,0 |
63,0 |
59,0 |
17,0 |
17,0 |
14,0 |
14,0 |
13,0 |
14,0 |
17,8 |
17,8 |
19,0 |
19,0 |
16,0 |
20,0 |
21,0 |
21,0 |
19,0 |
14,0 |
5411 |
PZ Vilvoorde - Machelen |
142,0 |
142,0 |
142,0 |
142,0 |
142,0 |
143,0 |
142,0 |
150,0 |
127,0 |
127,0 |
131,0 |
137,0 |
136,0 |
143,0 |
135,0 |
134,0 |
27,0 |
27,0 |
27,0 |
27,0 |
27,0 |
27,0 |
27,0 |
29,0 |
27,0 |
25,0 |
26,0 |
25,0 |
25,0 |
24,0 |
25,0 |
27,0 |
5412 |
PZ Kastze |
75,0 |
75,0 |
75,0 |
75,0 |
75,0 |
77,0 |
75,0 |
83,0 |
66,0 |
59,0 |
70,0 |
72,0 |
72,0 |
68,0 |
69,0 |
71,0 |
20,0 |
20,5 |
20,5 |
20,5 |
20,5 |
26,0 |
23,5 |
23,5 |
21,0 |
23,0 |
20,0 |
24,0 |
23,0 |
24,0 |
24,0 |
25,0 |
5905 |
PZ Zennevallei * |
85,0 |
|
85,0 |
85,0 |
177,0 |
177,0 |
177,0 |
177,0 |
74,0 |
70,0 |
69,0 |
70,0 |
158,0 |
160,0 |
157,0 |
162,0 |
23,0 |
23,0 |
26,5 |
25,0 |
47,0 |
44,0 |
44,0 |
44,0 |
22,0 |
23,0 |
24,0 |
24,0 |
49,0 |
46,0 |
45,0 |
53,0 |
62,0 |
62,0 |
62,0 |
61,0 |
60,0 |
60,0 |
58,0 |
54,0 |
14,0 |
16,0 |
16,0 |
14,0 |
15,0 |
14,0 |
14,0 |
14,0 |
||||||||||||||||||
47,0 |
47,0 |
47,0 |
43,0 |
42,0 |
41,0 |
43,0 |
41,0 |
10,0 |
10,0 |
10,0 |
8,0 |
9,0 |
8,0 |
7,0 |
8,0 |
||||||||||||||||||
5908 |
PZ Voer en Dijle ** |
56,0 |
56,0 |
56,0 |
56,0 |
56,0 |
88,0 |
88,0 |
88,0 |
44,0 |
43,0 |
45,0 |
46,0 |
46,0 |
80,0 |
89,0 |
88,0 |
10,0 |
9,0 |
10,0 |
10,0 |
10,0 |
14,0 |
14,0 |
14,0 |
8,0 |
8,0 |
8,0 |
8,0 |
9,0 |
16,0 |
15,0 |
18,0 |
44,0 |
44,0 |
44,0 |
44,0 |
44,0 |
35,0 |
38,0 |
41,0 |
42,0 |
40,0 |
5,4 |
5,4 |
6,0 |
5,0 |
5,0 |
6,0 |
6,0 |
6,0 |
6,0 |
6,0 |
||||||||||||||
5910 |
PZ Getevallei *** |
55,0 |
55,0 |
55,0 |
55,0 |
55,0 |
55 |
55 |
142 |
50,0 |
55,0 |
55,0 |
55,0 |
51,0 |
55 |
58 |
136 |
13,8 |
13,8 |
13,8 |
13,8 |
13,8 |
14 |
14 |
34 |
15,0 |
15,0 |
15,0 |
15,0 |
15,0 |
18 |
17 |
32 |
87,0 |
87,0 |
87,0 |
87,0 |
87,0 |
87 |
87 |
86,0 |
87,0 |
86,0 |
85,0 |
90,0 |
88 |
83 |
16,0 |
16,0 |
16,0 |
16,0 |
18,0 |
16 |
16 |
14,0 |
14,0 |
15,0 |
15,0 |
16,0 |
16 |
16 |
||||||
Totaal |
2.216,0 |
2.135,0 |
2.216,0 |
2.203,0 |
2.224,0 |
2.259,0 |
2.264,0 |
2.299,0 |
2.034,0 |
2.019,0 |
2.042,0 |
2.064,0 |
2.063,0 |
2.070,0 |
2.081,0 |
2.079,0 |
488,0 |
481,5 |
480,6 |
474,1 |
478,9 |
492,9 |
502,9 |
512,1 |
495,0 |
496,0 |
494,0 |
498,0 |
511,0 |
519,0 |
518,0 |
526,0 |
* Vanaf 31 december 2016: 5905 PZ Zennevallei (Beersel - Halle – Sint-Pieters-Leeuw).
** Vanaf 1 januari 2017: 5908 PZ Voer en Dijle (Dijleland – Tervuren).
*** Vanaf 1 januari 2019: 5910 PZ Getevallei (Lan - Tienen – Hoegaarden).
Bron: Morfologie van de lokale politie.
Tabel 2: België
|
Operationeel personeel |
CaLog-personeel |
||||||||||||||||||||||||||||||
Organiek kader |
Feitelijk kader |
Organiek kader |
Feitelijk kader |
|||||||||||||||||||||||||||||
31-12-2012 |
31-12-2013 |
31-12-2014 |
31-12-2015 |
31-12-2016 |
31-12-2017 |
31-12-2018 |
31-12-2019 |
31-12-2012 |
31-12-2013 |
31-12-2014 |
31-12-2015 |
31-12-2016 |
31-12-2017 |
31-12-2018 |
31-12-2019 |
31-12-2012 |
31-12-2013 |
31-12-2014 |
31-12-2015 |
31-12-2016 |
31-12-2017 |
31-12-2018 |
31-12-2019 |
31-12-2012 |
31-12-2013 |
31-12-2014 |
31-12-2015 |
31-12-2016 |
31-12-2017 |
31-12-2018 |
31-12-2019 |
|
Provincie BRABANT WALLON |
933,0 |
936,0 |
932,0 |
936,0 |
940,0 |
940,0 |
950,0 |
950,0 |
838,0 |
826,0 |
831,0 |
829,0 |
841,0 |
864,0 |
840,0 |
852,0 |
177,2 |
178,4 |
176,4 |
174,9 |
179,4 |
178,4 |
181,4 |
180,4 |
164,0 |
155,0 |
150,0 |
160,0 |
155,0 |
08-06-00 |
08-06-00 |
168,0 |
Provincie LIEGE |
3.182,0 |
3.188,0 |
3.183,0 |
3.177,0 |
3.174,0 |
3.195,0 |
3.184,0 |
3.198,0 |
2.965,0 |
2.975,0 |
2.961,0 |
2.968,0 |
2.967,0 |
2.967,0 |
2.931,0 |
2.921,0 |
490,8 |
491,8 |
497,5 |
488,5 |
488,5 |
511,5 |
507,5 |
519,5 |
517,0 |
519,0 |
519,0 |
472,0 |
465,0 |
476,0 |
464,0 |
468,0 |
Provincie LUXEMBOURG |
709,0 |
732,0 |
711,0 |
723,0 |
737,0 |
743,0 |
748,0 |
744,0 |
648,0 |
640,0 |
656,0 |
645,0 |
646,0 |
662,0 |
660,0 |
678,0 |
125,0 |
131,0 |
131,0 |
130,0 |
120,0 |
127,0 |
137,0 |
143,0 |
151,0 |
149,0 |
159,0 |
155,0 |
157,0 |
158,0 |
159,0 |
163,0 |
Provincie NAMUR |
1.286,0 |
1.278,0 |
1.267,0 |
1.277,0 |
1.279,0 |
1.289,0 |
1.294,0 |
1.293,0 |
1.188,0 |
1.178,0 |
1.188,0 |
1.171,0 |
1.179,0 |
1.193,0 |
1.187,0 |
1.201,0 |
239,5 |
221,0 |
234,5 |
236,5 |
231,5 |
236,5 |
242,5 |
236,7 |
230,0 |
238,0 |
238,0 |
246,0 |
239,0 |
245,0 |
238,0 |
241,0 |
Provincie HAINAUT |
4.237,0 |
4.235,0 |
4.237,0 |
4.217,0 |
4.249,0 |
4.239,0 |
4.269,0 |
4.172,0 |
3.573,0 |
3.504,0 |
3.559,0 |
3.524,0 |
3.507,0 |
3.564,0 |
3.577,0 |
3.610,0 |
891,5 |
892,0 |
898,0 |
903,0 |
925,0 |
921,0 |
930,0 |
860,5 |
763,0 |
763,0 |
789,0 |
809,0 |
795,0 |
803,0 |
820,0 |
818,0 |
Adm. Arr. Brussel-Hoofdstad |
5.670,0 |
5.871,0 |
5.904,0 |
5.904,0 |
6.068,0 |
6.068,0 |
6.101,0 |
6.125,0 |
5.213,0 |
5.459,0 |
5.474,0 |
5.347,0 |
5.323,0 |
5.349,0 |
5.314,0 |
5.305,0 |
1.152,0 |
1.183,0 |
1.189,0 |
1.189,0 |
1.191,0 |
1.226,0 |
1.223,0 |
1.229,0 |
1.012,0 |
1.028,0 |
1.007,0 |
1.009,0 |
1.004,0 |
996,0 |
999,0 |
1.037,0 |
Provincie ANTWERPEN |
4.668,6 |
4.615,6 |
4.617,0 |
4.621,0 |
4.669,0 |
4.655,0 |
4.675,0 |
4.727,5 |
4.624,0 |
4.567,0 |
4.581,0 |
4.741,0 |
4.705,0 |
4.789,0 |
4.907,0 |
4.952,0 |
922,5 |
967,9 |
987,9 |
996,9 |
970,9 |
1.012,4 |
1.009,0 |
1.010,7 |
997,0 |
1.018,0 |
1.034,0 |
1.066,0 |
1.100,0 |
1.127,0 |
1.158,0 |
1.201,0 |
Provincie LIMBURG |
1.518,0 |
1.501,0 |
1.500,0 |
1.503,0 |
1.517,0 |
1.520,0 |
1.525,0 |
1.560,0 |
1.501,0 |
1.497,0 |
1.481,0 |
1.483,0 |
1.512,0 |
1.529,0 |
1.562,0 |
1.569,0 |
362,9 |
361,9 |
363,5 |
365,0 |
356,6 |
359,6 |
356,6 |
356,0 |
400,0 |
414,0 |
407,0 |
407,0 |
412,0 |
408,0 |
422,0 |
430,0 |
Provincie VLAAMS-BRABANT |
2.216,0 |
2.219,0 |
2.216,0 |
2.203,0 |
2.224,0 |
2.259,0 |
2.264,0 |
2.299,0 |
2.034,0 |
2.019,0 |
2.042,0 |
2.064,0 |
2.063,0 |
2.070,0 |
2.081,0 |
2.079,0 |
488,0 |
481,5 |
480,6 |
474,1 |
478,9 |
492,9 |
502,9 |
512,1 |
495,0 |
496,0 |
494,0 |
498,0 |
511,0 |
519,0 |
518,0 |
526,0 |
Provincie OOST-VLAANDEREN |
3.609,0 |
3.634,0 |
3.631,0 |
3.637,0 |
3.658,0 |
3.672,0 |
3.800,0 |
3.855,0 |
3.379,0 |
3.315,0 |
3.362,0 |
3.368,0 |
3.406,0 |
3.445,0 |
3.425,0 |
3.414,0 |
685,5 |
716,5 |
710,5 |
702,0 |
710,6 |
742,5 |
765,5 |
803,0 |
693,0 |
694,0 |
687,0 |
695,0 |
713,0 |
723,0 |
720,0 |
739,0 |
Provincie WEST-VLAANDEREN |
2.777,0 |
2.768,0 |
2.772,0 |
2.762,0 |
2.775,0 |
2.806,0 |
2.834,0 |
2.931,0 |
2.698,0 |
2.712,0 |
2.680,0 |
2.671,0 |
2.726,0 |
2.736,0 |
2.741,0 |
2.715,0 |
454,4 |
464,2 |
463,1 |
452,1 |
466,5 |
488,0 |
453,0 |
537,1 |
565,0 |
564,0 |
564,0 |
562,0 |
575,0 |
587,0 |
612,0 |
622,0 |
Totaal |
30.805,6 |
30.977,6 |
30.970,0 |
30.960,0 |
31.290,0 |
31.386,0 |
31.644,0 |
31.854,5 |
28.661,0 |
28.692,0 |
28.815,0 |
28.811,0 |
28.875,0 |
29.168,0 |
29.225,0 |
29.296,0 |
5.989,3 |
6.089,2 |
6.132,1 |
6.112,1 |
6.118,9 |
6.295,8 |
6.308,4 |
6.388,0 |
5.987,0 |
6.038,0 |
6.048,0 |
6.079,0 |
6.126,0 |
6.202,0 |
6.270,0 |
6.413,0 |
Bron: Morfologie van de lokale politie.