Coronacrisis - Advertentiecampagne - Budget - Media - Communicatiebureaus - Overleg met de deelstaten (Covid-19)
infectieziekte
epidemie
bewustmaking van de burgers
massacommunicatie
29/4/2020 | Verzending vraag (Einde van de antwoordtermijn: 28/5/2020) |
Motivering van het transversale karakter van de schriftelijke vraag: de federale en Vlaamse overheid hebben beiden tegelijkertijd advertentiecampagnes lopen.
Zowel de federale als de Vlaamse overheid hebben onlangs advertenties geplaatst met regels en aanbevelingen om het coronavirus te voorkomen. Beide acties waren goed en zijn zeker noodzakelijk, maar het is opvallend dat twee overheden op hetzelfde moment een gelijkaardige boodschap communiceren.
Daarom volgende vragen:
1) Hoeveel budget werd er besteed aan de advertenties rond de maatregelen rond corona?
2) In welke media werd er geadverteerd?
3) Welke bureaus hebben deze communicatie-opdracht uitgevoerd?
4) Welke afspraken werden er met de gewestelijke collega's gemaakt rond het adverteren en de communicatie?