Tweetalige printerversie Eentalige printerversie

Schriftelijke vraag nr. 5-5459

van Bert Anciaux (sp.a) d.d. 1 februari 2012

aan de staatssecretaris voor Ambtenarenzaken en Modernisering van de Openbare Diensten, toegevoegd aan de minister van Financiën en Duurzame Ontwikkeling, belast met Ambtenarenzaken

Overheid - Uitzendarbeid

overheidsapparaat
overheidsbedrijf
overheidsadministratie
tijdelijk werk

Chronologie

1/2/2012Verzending vraag
5/3/2012Antwoord

Vraag nr. 5-5459 d.d. 1 februari 2012 : (Vraag gesteld in het Nederlands)

In het regeerakkoord van de vorige federale regering was er sprake van een regeling over uitzendarbeid bij de overheid. De regering vroeg daarbij aan de sociale partners om te voorzien in specifieke bepalingen voor interimarbeid in overheidsbesturen voor uitzonderlijke en tijdelijke behoeften. Het overleg daarover zou gebeuren in het Comité A dat bevoegd is voor de hele overheidssector.

Zonder me uit te spreken over de opportuniteit van deze maatregel hierover de volgende vragen:

1) Wat is de stand van zaken met betrekking tot deze maatregel?

2)Heeft er hierover al overleg plaats gevonden en met welk resultaat?

3) Is het de intentie van deze regering om dit alsnog te realiseren?

Antwoord ontvangen op 5 maart 2012 :

Als antwoord op de vraag van het geachte lid verwijs ik naar de notificatie van de ministerraad van 17 februari laatstleden. Waarin het volgende staat vermeld :“De Staatssecretaris voor Ambtenarenzaken wordt ermee belast om, tegen eind juni, in overleg met de partners in de schoot van het Gemeenschappelijk Comité voor alle overheidsdiensten een regeling uit te werken met betrekking tot de uitzendarbeid in de Overheidsector”.

  1. Bijgevolg heb ik aan mijn administratie gevraagd een voorstel uit te werken dat vervolgens voor overleg zal worden voorgelegd.

  2. Dit overleg heeft nog niet plaatsgevonden.

  3. Deze intentie blijkt heel duidelijk uit de hierboven vermelde notificatie van de ministerraad.