Tweetalige printerversie Eentalige printerversie

Schriftelijke vraag nr. 5-3801

van Frank Boogaerts (N-VA) d.d. 25 november 2011

aan de eerste minister, belast met de Coördinatie van het Migratie- en asielbeleid

Een federale infolijn

betrekking tussen overheid en burger
toegang tot de informatie
telefoon
openbaarheid van het bestuur
hulp aan de gebruiker
informatiebron
informatie
bewustmaking van de burgers

Chronologie

25/11/2011Verzending vraag
7/12/2011Dossier gesloten

Herkwalificatie van : vraag om uitleg 5-809
Heringediend als : schriftelijke vraag 5-4075

Vraag nr. 5-3801 d.d. 25 november 2011 : (Vraag gesteld in het Nederlands)

Uit het jaarverslag van de federale Ombudsman 2010 blijkt dat de burger wacht op een (gratis) infolijn van de federale overheid. Dit werd al duidelijk in 2007, maar heeft nog steeds geen gevolg gekregen.

Collega Ben Weyts heeft in de vorige legislatuur hieromtrent verschillende vragen gesteld. In zijn antwoorden erkende toenmalig Eerste minister Van Rompuy dat er moet gestreefd worden naar een gezamenlijke infolijn voor alle overheden. Voor de N-VA moeten toekomstige federale initiatieven ter zake geïntegreerd worden in het reeds gevoerde beleid van de deelstaten. In Vlaanderen bestaat er bijvoorbeeld reeds de Vlaamse Infolijn.

Volgens de heer Van Rompuy zat het dossier toen nog slechts in de studiefase. Er werd een call for interest gelanceerd waarop 13 kandidaten gereageerd hebben.

Graag ontving ik van U, mevrouw de minister, antwoord op deze vragen:

1. Wat is de stand van zaken in dit dossier?

2. Wat is het resultaat van het overleg met de gefedereerde entiteiten om de mogelijkheden inzake samenwerking te onderzoeken?