Tweetalige printerversie Eentalige printerversie

Schriftelijke vraag nr. 5-3360

van Inge Faes (N-VA) d.d. 14 oktober 2011

aan de vice-eersteminister en minister van Financiën en Institutionele Hervormingen

Patrimoniumdiensten - Administratie - Federale Overheidsdiesnt Financiën - Jaarverslag

belastingadministratie
kadaster
verslag over de werkzaamheden

Chronologie

14/10/2011Verzending vraag
7/12/2011Dossier gesloten

Heringediend als : schriftelijke vraag 5-4148

Vraag nr. 5-3360 d.d. 14 oktober 2011 : (Vraag gesteld in het Nederlands)

De "Patrimoniumdiensten" zijn een administratie ontstaan uit de Copernicushervorming van de Belgische Openbare Diensten in 2002.

In de schoot van de Federale Overheidsdienst Financiën hangt deze administratie af van de Algemene Administratie van de Patrimoniumdocumentatie. Deze directie herneemt in hoofdzaak de taken die voorheen waren toevertrouwd aan de sector Domeinen van de Administratie van het Kadaster, de Registratie en de Domeinen.

De patrimoniumdiensten leveren diensten met betrekking tot het patrimonium van de overheden (beheer, aankoop, verkoop en onteigening van goederen), verzekert de onroerende overeenkomsten en speelt de rol van notariële autoriteit voor de openbare overheden.

Om de activiteiten van deze dienst in kaart te kunnen brengen had ik graag volgende informatie ontvangen, namelijk het jaarverslag en activiteitenverslag van 2010 en indien mogelijk cijfers van 2011?