De Post - Onbezorgde poststukken - Klachten - Compensatiemaatregelen
officiële statistiek
postdienst
9/2/2010 | Verzending vraag (Einde van de antwoordtermijn: 11/3/2010) |
6/5/2010 | Einde zittingsperiode |
In het kader van mijn werkzaamheden in de Senaat kreeg ik graag een antwoord op volgende vragen:
1. Hoeveel klachten registreerde de diensten van De Post in de jaren 2007, 2008 en 2009 met betrekking tot poststukken die niet bij de uiteindelijke bestemmelingen terechtkwamen? Graag kreeg ik ook de geografische opdeling.
2. Welk percentage van het totaal aantal verstuurde poststukken geraakte niet bij de respectieve bestemmelingen?
3. Hoeveel klachten over poststukken die als vermist kunnen worden bestempeld registreerden de diensten van De Post in de jaren 2007, 2008 en 2009?
4. Heeft De Post in de voorbije jaren compensatiemaatregelen genomen ten gunste van de gedupeerde klanten? Over welke compensatievergoedingen gaat het en ter compensatie van wat werden ze uitgekeerd?