Federale Overheidsdienst (FOD) Sociale Zekerheid - Beheer van de activa - Procedureregels - Maatregelen
ministerie
Rekenhof (België)
materiaalbeheer
zaakregister
27/1/2010 | Verzending vraag (Einde van de antwoordtermijn: 25/2/2010) |
30/3/2010 | Antwoord |
Het Rekenhof onderzocht of alle overheidsdiensten beschikken over concrete, formeel vastgelegde regels voor de bewaring en beveiliging van hun activa en de bijbehorende gegevensbestanden. Geen enkel departement bleek geactualiseerde procedureregels te hebben die geldig waren voor alle diensten en activa. Bij de Federale Overheidsdienst (FOD) Sociale Zekerheid blijken er alleen zulke procedureregels te bestaan voor informaticamateriaal.
1. Heeft de geachte minister reeds de nodige maatregelen genomen om vergelijkbare procedureregels te laten opstellen voor de andere activa van de FOD Sociale Zekerheid?
2. Vanaf welke datum zullen die van kracht worden?
1. Op initiatief van de Facilitaire dienst van de Federale Overheidsdienst (FOD) Sociale Zekerheid, werd een werkgroep opgericht om de procedureregels en de inventariswijze van de verschillende overheidsdiensten beter op elkaar af te stemmen.
Omdat het rapport van het Rekenhof niet een volledig sluitend voorbeeld kan aanduiden als goede leerling, neemt de afstemming wat meer tijd dan voorzien.
2. Voor het zomerreces zal de FOD Sociale Zekerheid de procedure en methodologie voor de inventarisatie van zijn activa vaststellen.
Met behulp van jobstudenten zal het fysieke werk van de inventaris aanvatten.