Police-on-web - Alarmsystemen tegen inbraak - Verplichte registratie
beveiliging en bewaking
elektronische overheid
politie
diefstal
gegevensbescherming
4/11/2009 | Verzending vraag (Einde van de antwoordtermijn: 4/12/2009) |
25/11/2009 | Dossier gesloten |
Heringediend als : schriftelijke vraag 4-6045
Vanaf 1 september 2009 is iedereen die een alarmsysteem tegen inbraak heeft, verplicht om dat te registreren via police-on-web. De bedoeling van deze maatregel is de politie meer doelgericht en efficiënt te kunnen laten optreden. Volgens schattingen van de Federale Overheidsdienst (FOD) Binnenlandse Zaken zou meer dan de helft van de eigenaars van een alarmsysteem niet zijn aangesloten op een alarmcentrale. Die eigenaars dienen hun systeem dus zelf te registreren. Het zou om meer dan 155.000 registraties gaan.
1.Op welke wijze werden de eigenaars van de alarmsystemen gecontacteerd teneinde de registratie uit te voeren?
2.Hoeveel verschillende alarmsystemen werden reeds aangegeven (opgesplitst naar particulieren en via alarmcentrale)?
3.Wat zal er gebeuren met de gegevens van de verschillende alarmsystemen wanneer de registratie is gebeurd?
4.Kan de geachte minister volledige zekerheid geven dat de gegevens niet zullen worden misbruikt voor criminele doeleinden?
5.De registratie is bij wet verplicht. Zullen er sancties worden genomen wanneer de registratie niet werd gedaan?