Tweetalige printerversie Eentalige printerversie

Schriftelijke vraag nr. 4-4869

van Ann Somers (Open Vld) d.d. 27 oktober 2009

aan de vice-eersteminister en minister van Ambtenarenzaken, Overheidsbedrijven en Institutionele Hervormingen

Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen (NMBS) - Ticketautomaten - Aantallen - Frequentie van pannes

Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen
plaatsbewijs
automaat
spoorwegstation
officiële statistiek
geografische spreiding

Chronologie

27/10/2009Verzending vraag (Einde van de antwoordtermijn: 27/11/2009)
25/11/2009Dossier gesloten

Heringediend als : schriftelijke vraag 4-5821

Vraag nr. 4-4869 d.d. 27 oktober 2009 : (Vraag gesteld in het Nederlands)

Met het introduceren van ticketautomaten in stations, krijgen reizigers de kans om hun vervoersbewijzen vlot aan te kopen. Evenwel blijken die toestellen regelmatig ook defect te zijn.

1. Ik kreeg graag een overzicht van het aantal ticketautomaten in stations die gelegen zijn in het Vlaams Gewest, het Waals Gewest en in Brussel.

2. In welke stations staan er enkel één of meer ticketautomaten en zijn er geen loketten meer?

3. Hoe vaak waren er defecten bij ticketautomaten in Belgische stations het afgelopen jaar?

4. Hoeveel ticketautomaten werden er dit jaar al vervangen?

5. Hoe lang duurt het gemiddeld vooraleer dergelijke automaten worden gerepareerd?

6. Hoe vaak worden deze automaten preventief gecontroleerd en onderhouden?

7. Kunnen reizigers in stations waar enkel één of meerdere ticketautomaten zijn en geen loketten, in geval van defect van de automaten zonder problemen een ticket op de trein kopen zonder daarvoor een toeslag te moeten betalen?