De Post - Verkiezingsdrukwerk - Vaste data - Herneming van het systeem
postdienst
verkiezingspropaganda
8/1/2009 | Verzending vraag (Einde van de antwoordtermijn: 12/2/2009) |
13/3/2009 | Antwoord |
In de aanloop naar de federale verkiezingen van juni 2007 besliste De Post om het ongeadresseerde drukwerk van politieke partijen te bundelen en op vier vaste data rond te dragen. Deze beslissing werd genomen om het extra werk voor de postbodes te verlichten.
Mijn vragen :
Hoe werd dit nieuwe systeem geëvalueerd ?
Is reeds beslist of dit systeem hernomen wordt tijdens de campagne voor de Vlaamse, Brusselse en Europese verkiezingen van 7 juni 2009 ?
Het systeem dat tijdens de laatste verkiezingen opgezet werd beoogde het optimaal verdelen van de bijkomende werklast die door de uitreiking van verkiezingsdrukwerken veroorzaakt wordt. Het bundelen van de zendingen was hier één aspect van. Dit systeem heeft een aantal voordelen op organisatorische vlak geboden. Desalniettemin, is De Post momenteel nog aan het onderzoeken welke procedures het best zouden worden gevolgd bij de uitreiking van het verkiezingsdrukwerk naar aanleiding van de regionale en Europese verkiezingen van 7 juni 2009. Het gaat om het creëren van voldoende uitreikingscapaciteit om deze bijkomende volumes te kunnen absorberen. De Post is immers wettelijk verplicht om alle verkiezingsdrukwerk uit te reiken en zou zich genoodzaakt kunnen zien om verschillende drukwerken te bundelen en samen uit te reiken om deze operatie mogelijk te maken. De Post zal zeer binnenkort hierover communiceren met de betrokkenen.