Tweetalige printerversie Eentalige printerversie

Schriftelijke vraag nr. 4-2212

van Anne Delvaux (cdH) d.d. 8 januari 2009

aan de staatssecretaris voor Personen met een handicap, toegevoegd aan de minister van Sociale Zaken en Volksgezondheid

Federale Overheidsdienst (FOD) Sociale Zekerheid - Directie-Generaal Personen met een Handicap - Klachtendienst - Werking - Gebruik - Statistieken

ministerie
gehandicapte
integratie van gehandicapten
bemiddelaar

Chronologie

8/1/2009Verzending vraag (Einde van de antwoordtermijn: 12/2/2009)
25/11/2009Dossier gesloten

Vraag nr. 4-2212 d.d. 8 januari 2009 : (Vraag gesteld in het Frans)

De Directie-Generaal Personen met een Handicap heeft sedert 1 juli 2008 een Klachtendienst opgericht in het kader van een proefproject voor de Federale Overheidsdienst (FOD) Sociale Zekerheid.

Het is de bedoeling de tevredenheid van de gebruikers te verhogen en de kwaliteit van de dienst te verbeteren.

De klachtendienst zal een middel zijn om de fouten te corrigeren en om lessen te trekken voor de toekomst.

Personen met een handicap kunnen hun klachten voortaan formuleren in een brief, telefonisch, per fax, e-mail of door middel van een formulier dat kan worden gedownload via de site http://klachten.dghandicap.be.

Dit project van de Klachtendienst loopt al enkele maanden. Daarom had ik graag informatie gekregen over het resultaat van het initiatief :

- Hoeveel klachten hebt u al gekregen?

- Is die nieuwe dienst voldoende gekend bij de gebruikers van de Directie-Generaal Personen met een Handicap?

- Hoe zien de statistieken over het bezoek aan de Internetsite http://klachten.dghandicap.be eruit?

- Van welke contactmogelijkheid wordt het meest gebruik gemaakt?

- Waren de tot nu toe ontvangen klachten ontvankelijk? Hoeveel klachten werden geweigerd wegens onontvankelijkheid en wat was de meest voorkomende reden?

- Konden de ontvankelijke klachten binnen een redelijke termijn worden afgehandeld?

- Waarop hebben de meeste klachten betrekking ?