Rekenhof - Pensioendienst voor de Overheidssector (PDOS) - Systeem van automatische herinneringen - Herinvoering
Rekenhof (België)
Pensioendienst voor de overheidssector
informatie en documentatie
documentenbeheer
27/6/2008 | Verzending vraag (Einde van de antwoordtermijn: 31/7/2008) |
12/9/2008 | Antwoord |
In een recent rapport heeft het Rekenhof gewezen op steeds terugkerende problemen bij het correct samenstellen van pensioendossiers in de overheidssector. Gezien de verplichtingen die het handvest van de sociaal verzekerde de Pensioendienst voor de Overheidssector (PDOS) oplegt, beveelt het Rekenhof de herinvoering aan van het systeem van automatische herinneringen voor de vragen om bijkomende inlichtingen.
a. Neemt de geachte minister deze aanbeveling over? Zo ja, op welke datum wordt het systeem van automatische herinneringen opnieuw in gebruik genomen?
b. Waarom werd die systeem afgeschaft?
In antwoord op uw vraag heb ik de eer u het volgende mee te delen.
Op basis van de bevindingen van het Rekenhof heb ik de Pensioendienst gevraagd de nodige maatregelen te treffen om een systeem van automatische herinneringen opnieuw in gebruik te nemen.
Het bestaande systeem was in onbruik geraakt omwille van de technische beperkingen van het documentenbeheersysteem dat in eigen beheer door de Pensioendienst voor de Overheidssector (PDOS) was ontwikkeld.
Inmiddels heeft de PDOS een « collaboration tool » aangekocht dat over een efficiënt documentenbeheersysteem beschikt. Momenteel loopt de technische en functionele implementatiefase. Uiterlijk begin 2009 moet het nieuwe systeem operationeel zijn.