Tweetalige printerversie Eentalige printerversie

Schriftelijke vraag nr. 3-3568

van Sabine de Bethune (CD&V) d.d. 14 oktober 2005

aan de staatssecretaris voor het Gezin en Personen met een handicap, toegevoegd aan de minister van Sociale Zaken en Volksgezondheid

Gelijke kansen voor mannen en vrouwen in de federale diensten - Positieve acties - Plannen en rapporten - Werkjaar 2004.

Chronologie

14/10/2005Verzending vraag (Einde van de antwoordtermijn: 17/11/2005)
26/10/2005Antwoord
26/10/2005Beslissing niet publicatie

Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 3-3548
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 3-3549
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 3-3550
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 3-3551
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 3-3552
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 3-3553
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 3-3554
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 3-3555
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 3-3556
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 3-3557
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 3-3558
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 3-3559
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 3-3560
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 3-3561
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 3-3562
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 3-3563
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 3-3564
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 3-3565
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 3-3566
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 3-3567

Vraag nr. 3-3568 d.d. 14 oktober 2005 : (Vraag gesteld in het Nederlands)

De omzendbrief betreffende het koninklijk besluit van 27 februari 1990 houdende maatregelen tot bevordering van gelijke kansen voor mannen en vrouwen in de overheidsdiensten van 20 april 1999 (Belgisch Staatsblad van 15 mei 1999) bevat een 'Code van goede praktijk inzake positieve acties'.

Deze code bepaalt dat elke instelling om de vijf jaar volgende documenten moet opstellen :

1. een analytisch rapport door de positieve-actieambtenaar in samenwerking met de personeelsdienst en de interne begeleidingscommissie;

2. een gelijk -kansenplan met een samenhangend pakket van maatregelen en de veranderingen die moeten bereikt worden;

3. een evaluatie van het plan en een actualisatie van het analytisch rapport (vijf jaar nadat het algemeen beleidsplan werd aangenomen).

Graag had ik voor elk van deze documenten vernomen :

1. Wanneer werd het document voor het laatst opgesteld binnen uw departement ?

2. Wat waren de krachtlijnen van het document ?

Daarnaast stelt het werkplan uit de 'code van goede praktijk' voor dat jaarlijks :

1. een jaarplan wordt opgesteld met de acties die men het komende jaar wil uitvoeren;

2. de punten van het jaarplan worden uitgevoerd door de verantwoordelijke instanties;

3. het jaarplan globaal wordt geëvalueerd, waarna een nieuw jaarplan wordt opgesteld;

4. in november door de positieve-actieambtenaar een jaarverslag wordt overgezonden aan de federale coördinator positieve acties;

5. de lijsten van de leden van de interne begeleidingscommissie en de namen van de regionale contactpersonen worden bezorgd aan de federale coördinator positieve acties.

Graag kreeg ik een antwoord op de volgende vragen :

1. Welke is de stand van zaken is voor het jaar 2004 inzake elk van deze punten ?

2. Wat waren de krachtlijnen van het jaarplan 2004 (punt 1), de evaluatie van het jaarplan 2004 (punt 3) en het jaarverslag 2004 (punt 4) ?

Deze vraag wordt aan alle regeringsleden gesteld.

Antwoord ontvangen op 26 oktober 2005 :

Tekst nog niet beschikbaar.