BELGISCHE SENAAT | ||||
________ | ||||
Zitting 2012-2013 | ||||
________ | ||||
2 oktober 2013 | ||||
________ | ||||
SENAAT Schriftelijke vraag nr. 5-9968 | ||||
de Guido De Padt (Open Vld) |
||||
aan de vice-eersteminister en minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen |
||||
________ | ||||
Viaduct van Vilvoorde - Snelheidsbeperking - Snelheidscontroles - Resultaten - Ongevallen - Flitspalen | ||||
________ | ||||
ongeval bij het vervoer autoweg brug snelheidsvoorschriften overtreding van het verkeersreglement officiële statistiek |
||||
________ | ||||
|
||||
________ | ||||
Ook gesteld aan : schriftelijke vraag 5-9969 | ||||
________ | ||||
SENAAT Schriftelijke vraag nr. 5-9968 d.d. 2 oktober 2013 : (Vraag gesteld in het Nederlands) | ||||
Op de viaduct van Vilvoorde geldt een snelheidsbeperking van 90km/uur. Volgens snelheidsmetingen van Touring in 2011 bleek bijna geen enkele chauffeur zich aan deze snelheid te houden; een probleem dat tot de dag van vandaag nog steeds lijkt te bestaan. Er bevinden zich flitspalen aan weerskanten van de viaduct, maar op de viaduct zelf staan geen flitspalen. 1) Hoeveel snelheidscontroles werden er in 2011, 2012 en 2013 gehouden op deze viaduct? 2) Hoeveel processen-verbaal (pv's) werden er opgesteld bij deze controles? 3) Hoeveel wagens werden er door de flitspalen aan weerskanten van de viaduct geflitst in 2011, 2012 en 2013? Wat is de gemiddelde snelheid van deze overtreders? 4) Hoeveel ongevallen, te wijten aan overdreven snelheid, vonden in 2011, 2012 en 2013 plaats op de viaduct? 5) Er wordt al jaren geijverd voor flitspalen op de viaduct zelf. Waarom is dit nog steeds niet het geval en zijn er plannen om dit te verwezenlijken? |