BELGISCHE SENAAT | ||||||
________ | ||||||
Zitting 2009-2010 | ||||||
________ | ||||||
21 januari 2010 | ||||||
________ | ||||||
SENAAT Schriftelijke vraag nr. 4-6565 | ||||||
de Caroline Persoons (MR) |
||||||
aan de staatssecretaris voor Sociale Zaken, belast met Personen met een handicap, toegevoegd aan de Minister van Sociale Zaken en Volksgezondheid, belast met Maatschappelijke Integratie |
||||||
________ | ||||||
Federale Overheidsdienst (FOD) Sociale Zekerheid - Directie Personen met een Handicap - Beheer van de dossiers - Rappelbrieven aan de burgers voor de vervollediging van het dossier - Vergissing - Aantal - Corrigerende brief - Kostprijs van de vergissing | ||||||
________ | ||||||
invaliditeitsverzekering |
||||||
________ | ||||||
|
||||||
________ | ||||||
________ | ||||||
SENAAT Schriftelijke vraag nr. 4-6565 d.d. 21 januari 2010 : (Vraag gesteld in het Frans) | ||||||
In juni 2009 stuurde de Federale Overheidsdienst (FOD) Sociale Zekerheid en Overheidsinstellingen voor sociale zekerheid, Directie Personen met een Handicap aan duizenden mensen een rappelbrief met de melding dat in hun dossier nog documenten ontbraken. Die rappels waren in talrijke gevallen blijkbaar onterecht omdat de dossiers wel degelijk volledig waren en er al beslissingen waren genomen. Die vergissing veroorzaakte bij veel betrokkenen onrust, een zekere ontreddering, nodeloze uitgaven,... Ik wil de staatssecretaris dan ook enkele vragen stellen over de follow-up van die dossiers en de “vergissing” van de FOD Sociale Zekerheid. 1. Hoeveel rappelbrieven werden in juni 2009 gestuurd om de mensen te vragen hun onvolledige dossiers aan te vullen? 2. Hoeveel rappelbrieven werden onterecht gestuurd? 3. Hebben die mensen al een rechtzettingsbrief gekregen? Zo ja, hoeveel? 4. Hoeveel heeft die rechtzetting gekost (papier, verzendingskosten, werkuren,...)? |
||||||
Antwoord ontvangen op 29 april 2010 : | ||||||
In antwoord op zijn vraag, heb ik de eer het geachte lid, volgende inlichtingen mee te delen.
|