23/06/2026
Tijdens zijn staatsbezoek aan België bracht keizer Naruhito van Japan een bezoek aan het federaal parlement.
Hij werd ontvangen door de voorzitter van de Kamer, Peter De Roover, en de voorzitter van de Senaat, Vincent Blondel.
Na de traditionele foto had de keizer een kort gesprek met de voorzitters van de Kamer en de Senaat. Hij bezocht ook het halfrond van beide assemblees.
Dit bezoek verliep in een vriendelijke en gemoedelijke sfeer, een teken van de grote vriendschap tussen onze twee landen.