Na een themawandeling gericht op 'Repressie en verzet in Brussel tijdens de Tweede Wereldoorlog', hebben 60 Franstalige scholieren uit Brussel een debat gehouden met de senatoren Francis Delperée (cdH), Alain Destexhe (MR) et Isabelle Durant (Ecolo).
Het debat werd geleid door David Lallemand, presentator van het programma 'Quand les jeunes s'en mêlent' op La Première (RTBF).