Hemato-oncologie - Verstrekkingen artikels 33 en 33bis - Toename - Onderzoek - Technische Geneeskundige Raad
audit
kosten voor gezondheidszorg
bloedziekte
medische diagnose
genetica
regionale verschillen
1/2/2012 | Verzending vraag |
7/11/2012 | Herkwalificatie |
27/11/2012 | Antwoord |
27/3/2013 | Aanvullend antwoord |
Geherkwalificeerd als : vraag om uitleg 5-2639
In antwoord op vraag om uitleg 5-1274 inzake artikel 33bis en meer bepaald inzake de sterke en onverklaarbare stijging van uitgaven voor artikel 33 en artikel 33bis, antwoordde de geachte minister dat de toename van de uitgaven voor de verstrekkingen van de artikelen 33 en 33bis grondig geanalyseerd moest worden, bij voorkeur door de Technische Geneeskundige Raad. Ook gaf de minister aan dat om de regionale verschillen in de uitgaven voor verstrekkingen van artikels 33 en 33bis te interpreteren, er nood was aan bijkomend onderzoek.
De geachte minister gaf echter niet aan wat ze concreet zou ondernemen om deze twee vaststellingen, de sterke stijging van de uitgaven voor deze verstrekkingen en de regionale verschillen hierin, te verklaren.
Ik had dan ook graag een antwoord gehad op de volgende vragen:
1) Plant zij concrete onderzoeken om de sterke stijging in de uitgaven voor verstrekkingen artikel 33 en artikel 33 bis te verklaren, alsook de regionale verschillen hierin? Zo ja, hoe ver staan deze plannen al? Zo neen, waarom niet? Heeft zij de Technische Geneeskundige Raad, die ze het meest passend acht voor een dergelijk onderzoek, al de opdracht gegeven dit te onderzoeken?
2) Welke nieuwe bepalingen inzake artikel 33 worden overwogen teneinde de uitgaven beter te beheersen? Op basis van welke gegevens worden deze bepalingen vastgelegd? Ik vermoed namelijk dat indien de reden voor de sterke uitgaven nog niet gekend is, het ook moeilijk is deze uitgaven te temperen.
In de tabel in bijlage vindt u de laatste gegevens betreffende de verstrekkingen van de artikelen 33 en 33bis van de nomenclatuur van de geneeskundige verstrekkingen.
De toename van de uitgaven voor de verstrekkingen van de artikelen 33 en 33bis moet grondig worden geanalyseerd. Zodra artikel 33 “Genetica” in de komende maanden in werking treedt, zal men de activiteiten in de sector grondiger kunnen analyseren.
De toename kan misschien worden verklaard door een stijging van het aantal aanvragen door de clinici als gevolg van internationale aanbevelingen, een uitbreiding van de kennis of de ontwikkeling van nieuwe kennis over die aandoeningen. Bovendien worden er steeds meer testen gecreëerd, meer bepaald in het kader van de ontwikkeling van nieuwe behandelingen. Aan de hand van testen kan worden nagegaan of de patiënt op de behandeling zal reageren. Men kan ervan uitgaan dat er, gelet op de evolutie van de kennis over en de ontwikkeling van “gepersonaliseerde” behandelingen, steeds vaker een beroep op DNA-testen zal worden gedaan.
De uitgaven die aan de verstrekkingen van artikel 33 en 33bis zijn verbonden, zullen nauwlettend worden gevolgd. De Technisch Geneeskundige Raad wordt verzocht om de nodige maatregelen te nemen om de uitgaven onder controle te houden.
Voorts wordt er gewerkt aan maatregelen met betrekking tot artikel 33: nieuwe bepalingen zullen een grotere transparantie op het vlak van de activiteiten inzake genetica mogelijk maken, alsook een betere beheersing van de uitgaven.
De vastgestelde regionale verschillen moeten op basis van de epidemiologische, demografische en sociale gegevens worden bestudeerd.
Zo bijvoorbeeld brengen de recentste statistieken van het Kankerregister regionale verschillen aan het licht wat de incidentie van sommige kankers betreft.
Het zijn vooral de oorzaken van die regionale verschillen die mij, als minister van Sociale Zaken en Volksgezondheid, niet onberoerd laten. Die testen hebben een specifiek karakter en de terugbetalingsvoorwaarden ervan zijn duidelijk.
Als we de cijfers van 2010 bestuderen, stellen we vast dat het Brussels Hoofdstedelijk Gewest 17,82 testen van artikel 33 per 1 000 inwoners uitvoert, terwijl Wallonië er 14,14 verricht en Vlaanderen 11,05. Vlaanderen verricht 4,71 testen van artikel 33bis per 1 000 inwoners, terwijl Wallonië er 4,05 uitvoert en het Brussels Hoofdstedelijk Gewest 3,33.
Voor we in staat zijn conclusies te trekken wat betreft deze verschillen, is het nodig om deze te analyseren in functie van de demografische gegevens (leeftijdstructuur) van elke regio en de laatste gegevens van het Kankerregister, later zelfs het Register van Zeldzame ziektes. Maar om de oorzaken van die verschillen echt te verklaren, moeten ze worden geobjectiveerd, zodat de maatregelen kunnen worden genomen die nodig zijn voor preventie, screening, vroegtijdige diagnosticering, en de patiënten aldus de juiste behandeling krijgen.
Recherches génétiques |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
Genetische onderzoeken |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
Dépenses/Uitgaven (montants en / bedragen in €) |
Cas/Gevallen 2010 |
|
|
|
|||||
Détail Detail |
N°Nom Nomnr |
Flandre Vlaanderen |
Wallonie Wallonië |
Rég. Bxl-Capitale - Brussels Hoofd. Gew. |
Non réparti Onverdeeld |
Belgique België |
Flandre Vlaanderen |
Wallonie Wallonië |
Rég. Bxl-Capitale - Brussels Hoofd. Gew. |
Non-réparti Onverdeeld |
Belgique België |
Art. 33 |
588615 |
6 304 121,04 |
3 530 160,36 |
1 246 650,96 |
27 292,08 |
11 108 224,44 |
20 223 |
11 307 |
3 990 |
88 |
35 608 |
Art. 33 |
588626 |
1 071 110,12 |
829 077,80 |
166 469,04 |
10 513,66 |
2 077 170,62 |
3 355 |
2 599 |
522 |
33 |
6 509 |
Art. 33 |
588652 |
1 049 329,80 |
1 016 354,08 |
435 429,18 |
9 624,94 |
2 510 738,00 |
3 373 |
3 262 |
1 397 |
31 |
8 063 |
Art. 33 |
588663 |
23 311,18 |
16 261,46 |
12 135,56 |
639,96 |
52 348,16 |
73 |
51 |
38 |
2 |
164 |
Art. 33 |
588674 |
448 120,37 |
367 116,89 |
164 130,42 |
3 451,95 |
982 819,63 |
4 010 |
3 275 |
1 460 |
31 |
8 776 |
Art. 33 |
588685 |
14 861,00 |
6 698,98 |
5 748,42 |
239,98 |
27 548,38 |
124 |
56 |
48 |
2 |
230 |
Art. 33 |
588696 |
10 602 172,04 |
7 808 511,72 |
3 186 284,74 |
60 842,52 |
21 657 811,02 |
34 029 |
25 052 |
10 203 |
196 |
69 480 |
Art. 33 |
588700 |
826 109,58 |
646 193,52 |
148 143,58 |
9 252,78 |
1 629 699,46 |
2 590 |
2 029 |
465 |
29 |
5 113 |
Art. 33 |
588711 |
7 552,53 |
6 108,20 |
2 473,33 |
45,67 |
16 179,73 |
160 |
125 |
52 |
1 |
338 |
Art. 33 |
588722 |
533,50 |
53,72 |
107,44 |
|
694,66 |
10 |
1 |
2 |
|
13 |
Art. 33 |
588733 |
90,48 |
53,72 |
45,67 |
|
189,87 |
2 |
1 |
1 |
|
4 |
Art. 33 |
588755 |
2 154,10 |
1 873,80 |
416,46 |
|
4 444,36 |
59 |
50 |
11 |
|
120 |
Art. 33 |
588766 |
123,89 |
42,00 |
|
|
165,89 |
3 |
1 |
|
|
4 |
Sous-total/Subtotaal art. 33 |
20 349 589,63 |
14 228 506,25 |
5 368 034,80 |
121 903,54 |
40 068 034,22 |
68 011 |
47 809 |
18 189 |
413 |
134 422 |
|
Art. 33 bis |
587016 |
75 190,24 |
96 022,66 |
12 075,37 |
1 064,84 |
184 353,11 |
567 |
714 |
89 |
8 |
1 378 |
Art. 33 bis |
587020 |
19 550,50 |
14 308,87 |
832,70 |
426,33 |
35 118,40 |
138 |
101 |
6 |
3 |
248 |
Art. 33 bis |
587031 |
206 236,65 |
190 962,75 |
9 419,10 |
1 333,00 |
407 951,50 |
1 544 |
1 419 |
70 |
10 |
3 043 |
Art. 33 bis |
587042 |
91 875,51 |
40 490,97 |
1 559,31 |
567,14 |
134 492,93 |
647 |
284 |
11 |
4 |
946 |
Art. 33 bis |
587053 |
2 717,02 |
4 290,97 |
388,68 |
194,34 |
7 591,01 |
14 |
22 |
2 |
1 |
39 |
Art. 33 bis |
587064 |
609,06 |
|
|
|
609,06 |
3 |
|
|
|
3 |
Art. 33 bis |
588431 |
109 188,26 |
87 809,57 |
22 475,92 |
226,26 |
219 700,01 |
950 |
761 |
196 |
2 |
1 909 |
Art. 33 bis |
588442 |
160 478,24 |
54 685,24 |
11 609,48 |
486,12 |
227 259,08 |
1 320 |
452 |
96 |
4 |
1 872 |
Art. 33 bis |
588453 |
259 427,51 |
45 606,03 |
21 969,28 |
|
327 002,82 |
2 263 |
402 |
192 |
|
2 857 |
Art. 33 bis |
588464 |
78 070,51 |
13 195,25 |
11 373,62 |
365,43 |
103 004,81 |
643 |
109 |
94 |
3 |
849 |
Art. 33 bis |
588475 |
426 097,69 |
244 626,29 |
70 580,82 |
1 581,58 |
742 886,38 |
3 727 |
2 134 |
614 |
14 |
6 489 |
Art. 33 bis |
588486 |
198 673,51 |
91 136,70 |
19 961,20 |
968,36 |
310 739,77 |
1 638 |
751 |
165 |
8 |
2 562 |
Art. 33 bis |
588490 |
3 415,46 |
5 071,32 |
928,84 |
|
9 415,62 |
30 |
44 |
8 |
|
82 |
Art. 33 bis |
588501 |
9 832,57 |
8 889,66 |
844,83 |
243,62 |
19 810,68 |
81 |
74 |
7 |
2 |
164 |
Art. 33 bis |
588512 |
148 305,96 |
62 304,65 |
19 386,33 |
450,28 |
230 447,22 |
1 294 |
541 |
169 |
4 |
2 008 |
Art. 33 bis |
588523 |
42 874,15 |
11 000,51 |
3 010,69 |
243,62 |
57 128,97 |
353 |
91 |
25 |
2 |
471 |
Art. 33 bis |
588534 |
307 080,28 |
84 611,79 |
34 572,15 |
1 018,17 |
427 282,39 |
2 684 |
739 |
301 |
9 |
3 733 |
Art. 33 bis |
588545 |
73 523,52 |
32 726,56 |
15 541,27 |
|
121 791,35 |
606 |
270 |
129 |
|
1 005 |
Art. 33 bis |
588556 |
708 077,53 |
489 788,09 |
94 895,80 |
1 580,75 |
1 294 342,17 |
2 234 |
1 541 |
299 |
5 |
4 079 |
Art. 33 bis |
588560 |
321 812,68 |
72 612,67 |
23 310,02 |
308,51 |
418 043,88 |
993 |
224 |
72 |
1 |
1 290 |
Art. 33 bis |
588571 |
345 576,98 |
109 141,91 |
36 185,98 |
226,26 |
491 131,13 |
3 016 |
948 |
314 |
2 |
4 280 |
Art. 33 bis |
588582 |
91 733,95 |
31 815,07 |
3 135,78 |
121,81 |
126 806,61 |
756 |
263 |
26 |
1 |
1 046 |
Art. 33 bis |
588593 |
206 646,58 |
127 593,27 |
41 974,23 |
338,27 |
376 552,35 |
1 798 |
1 116 |
367 |
3 |
3 284 |
Art. 33 bis |
588604 |
6 806,28 |
2 297,07 |
|
|
9 103,35 |
56 |
19 |
|
|
75 |
Art. 33 bis |
588770 |
6 468,05 |
|
|
|
6 468,05 |
57 |
|
|
|
57 |
Art. 33 bis |
588781 |
2 166,90 |
243,62 |
|
|
2 410,52 |
18 |
2 |
|
|
20 |
Art. 33 bis |
588792 |
11 386,02 |
6 264,66 |
3 082,87 |
|
20 733,55 |
74 |
42 |
20 |
|
136 |
Art. 33 bis |
588803 |
2 901,24 |
1 730,16 |
470,94 |
|
5 102,34 |
18 |
11 |
3 |
|
32 |
Art. 33 bis |
588814 |
146 696,21 |
51 787,59 |
14 696,62 |
1 252,50 |
214 432,92 |
946 |
339 |
95 |
8 |
1 388 |
Art. 33 bis |
588825 |
24 754,62 |
5 494,62 |
1 130,94 |
1 099,80 |
32 479,98 |
153 |
34 |
7 |
7 |
201 |
Art. 33 bis |
588836 |
|
339,39 |
345,83 |
|
685,22 |
|
3 |
3 |
|
6 |
Art. 33 bis |
588851 |
13 988,57 |
4 696,20 |
1 078,86 |
|
19 763,63 |
91 |
30 |
7 |
|
128 |
Art. 33 bis |
588862 |
17 642,64 |
4 824,96 |
799,44 |
|
23 267,04 |
109 |
30 |
5 |
|
144 |
Art. 33 bis |
589691 |
22 013,36 |
24 339,32 |
777,38 |
|
47 130,06 |
142 |
156 |
5 |
|
303 |
Art. 33 bis |
589702 |
5 847,12 |
5 359,86 |
|
|
11 206,98 |
36 |
33 |
|
|
69 |
Sous-total/Subtotaal art. 33 bis |
4 147 665,37 |
2 026 068,25 |
478 414,28 |
14 096,99 |
6 666 244,89 |
28 999 |
13 699 |
3 397 |
101 |
46 196 |
|
Total/Totaal |
|
24 497 255,00 |
16 254 574,50 |
5 846 449,08 |
136 000,53 |
46 734 279,11 |
97 010 |
61 508 |
21 586 |
514 |
180 618 |
|
|
52,4% |
34,8% |
12,5% |
0,3% |
100,0% |
53,7% |
34,1% |
12,0% |
0,3% |
100,00% |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Recherches génétiques |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
Genetische onderzoeken |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
Dépenses/Uitgaven 2011 (montants en / bedragen in €) |
Cas/Gevallen 2011 |
|
|
|
|||||
Détail Detail |
N°Nom Nomnr |
Flandre Vlaanderen |
Wallonie Wallonië |
Rég. Bxl-Capitale - Brussels Hoofd. Gew. |
Non-réparti Onverdeeld |
Belgique België |
Flandre Vlaanderen |
Wallonie Wallonië |
Région Bxl-Capitale - Brussels Hoofd. Gew. |
Non-réparti Onverdeeld |
Belgique België |
Art. 33 |
588615 |
6 516 642,68 |
3 159 068,62 |
1 068 659,50 |
35 372,70 |
10 779 743,50 |
20 736 |
10 024 |
3 386 |
113 |
34 259 |
Art. 33 |
588626 |
1 313 724,36 |
779 675,50 |
163 978,22 |
5 786,52 |
2 263 164,60 |
4 086 |
2 425 |
510 |
18 |
7 039 |
Art. 33 |
588630 |
|
|
23,09 |
|
23,09 |
|
|
3 |
|
3 |
Art. 33 |
588652 |
1 039 895,42 |
861 294,34 |
383 516,82 |
5 350,06 |
2 290 056,64 |
3 313 |
2 741 |
1 217 |
17 |
7 288 |
Art. 33 |
588663 |
18 352,38 |
12 207,40 |
9 004,24 |
317,02 |
39 881,04 |
57 |
38 |
28 |
1 |
124 |
Art. 33 |
588674 |
465 938,19 |
299 813,82 |
144 668,97 |
2 364,67 |
912 785,65 |
4 130 |
2 648 |
1 269 |
21 |
8 068 |
Art. 33 |
588685 |
18 730,06 |
5 670,34 |
4 568,71 |
118,88 |
29 087,99 |
155 |
47 |
38 |
1 |
241 |
Art. 33 |
588696 |
10 709 017,00 |
7 015 782,14 |
2 993 509,26 |
65 603,10 |
20 783 911,50 |
34 070 |
22 273 |
9 499 |
209 |
66 051 |
Art. 33 |
588700 |
907 878,68 |
627 382,38 |
127 807,58 |
7 076,92 |
1 670 145,56 |
2 822 |
1 953 |
397 |
22 |
5 194 |
Art. 33 |
588711 |
7 046,15 |
6 609,24 |
2 433,63 |
91,97 |
16 180,99 |
147 |
138 |
49 |
2 |
336 |
Art. 33 |
588722 |
592,17 |
108,19 |
161,91 |
|
862,27 |
11 |
2 |
3 |
|
16 |
Art. 33 |
588733 |
45,67 |
92,60 |
46,30 |
|
184,57 |
1 |
2 |
1 |
|
4 |
Art. 33 |
588755 |
1 600,46 |
1 804,76 |
226,80 |
|
3 632,02 |
43 |
48 |
6 |
|
97 |
Art. 33 |
588766 |
336,77 |
84,58 |
|
|
421,35 |
8 |
2 |
|
|
10 |
Sous-total/Subtotaal art. 33 |
20 999 799,99 |
12 769 593,91 |
4 898 605,03 |
122 081,84 |
38 790 080,77 |
69 579 |
42 341 |
16 406 |
404 |
128 730 |
|
Art. 33 bis |
587016 |
88 987,73 |
63 288,33 |
7 595,39 |
133,43 |
160 004,88 |
658 |
467 |
56 |
1 |
1 182 |
Art. 33 bis |
587020 |
15 317,21 |
10 873,99 |
574,41 |
430,31 |
27 195,92 |
107 |
76 |
4 |
3 |
190 |
Art. 33 bis |
587031 |
275 371,25 |
202 154,63 |
16 588,99 |
1 748,52 |
495 863,39 |
2 037 |
1 492 |
122 |
13 |
3 664 |
Art. 33 bis |
587042 |
103 501,73 |
33 620,11 |
1 288,94 |
572,42 |
138 983,20 |
723 |
235 |
9 |
4 |
971 |
Art. 33 bis |
587053 |
3 552,72 |
9 222,34 |
588,70 |
|
13 363,76 |
18 |
47 |
3 |
|
68 |
Art. 33 bis |
587064 |
203,02 |
|
|
|
203,02 |
1 |
|
|
|
1 |
Art. 33 bis |
588431 |
123 859,17 |
96 434,16 |
21 421,96 |
1 027,31 |
242 742,60 |
1 070 |
830 |
185 |
9 |
2 094 |
Art. 33 bis |
588442 |
177 738,42 |
82 113,62 |
14 181,17 |
1 704,22 |
275 737,43 |
1 450 |
671 |
116 |
14 |
2 251 |
Art. 33 bis |
588453 |
218 434,05 |
46 561,91 |
17 977,38 |
|
282 973,34 |
1 889 |
402 |
155 |
|
2 446 |
Art. 33 bis |
588464 |
82 553,27 |
16 180,40 |
8 801,10 |
123,52 |
107 658,29 |
674 |
132 |
72 |
1 |
879 |
Art. 33 bis |
588475 |
442 698,21 |
279 693,49 |
80 073,37 |
2 154,60 |
804 619,67 |
3 831 |
2 416 |
690 |
19 |
6 956 |
Art. 33 bis |
588486 |
194 333,02 |
107 543,35 |
23 532,64 |
977,90 |
326 386,91 |
1 587 |
879 |
193 |
8 |
2 667 |
Art. 33 bis |
588490 |
5 913,12 |
7 199,96 |
1 284,28 |
|
14 397,36 |
51 |
62 |
11 |
|
124 |
Art. 33 bis |
588501 |
7 573,92 |
12 314,55 |
2 556,95 |
492,37 |
22 937,79 |
62 |
101 |
21 |
4 |
188 |
Art. 33 bis |
588512 |
115 453,53 |
69 532,44 |
20 579,99 |
454,23 |
206 020,19 |
999 |
601 |
177 |
4 |
1 781 |
Art. 33 bis |
588523 |
33 326,85 |
9 783,07 |
3 180,80 |
245,33 |
46 536,05 |
272 |
80 |
26 |
2 |
380 |
Art. 33 bis |
588534 |
336 986,10 |
86 506,23 |
50 043,67 |
1 506,06 |
475 042,06 |
2 918 |
750 |
430 |
13 |
4 111 |
Art. 33 bis |
588545 |
108 843,66 |
40 464,18 |
27 654,58 |
734,28 |
177 696,70 |
890 |
330 |
226 |
6 |
1 452 |
Art. 33 bis |
588556 |
881 547,83 |
538 287,52 |
79 777,96 |
1 910,55 |
1 501 523,86 |
2 754 |
1 679 |
249 |
6 |
4 688 |
Art. 33 bis |
588560 |
380 831,13 |
74 515,96 |
16 307,02 |
649,66 |
472 303,77 |
1 166 |
228 |
50 |
2 |
1 446 |
Art. 33 bis |
588571 |
264 493,04 |
129 842,31 |
41 909,92 |
567,36 |
436 812,63 |
2 284 |
1 114 |
360 |
5 |
3 763 |
Art. 33 bis |
588582 |
60 679,11 |
38 693,97 |
8 781,42 |
121,81 |
108 276,31 |
495 |
317 |
72 |
1 |
885 |
Art. 33 bis |
588593 |
226 029,14 |
132 655,93 |
46 899,92 |
837,61 |
406 422,60 |
1 947 |
1 145 |
403 |
7 |
3 502 |
Art. 33 bis |
588604 |
5 022,16 |
3 792,09 |
|
121,81 |
8 936,06 |
41 |
31 |
|
1 |
73 |
Art. 33 bis |
588770 |
|
565,65 |
|
|
565,65 |
|
5 |
|
|
5 |
Art. 33 bis |
588781 |
|
730,86 |
|
|
730,86 |
|
6 |
|
|
6 |
Art. 33 bis |
588792 |
6 853,48 |
8 809,66 |
2 996,48 |
|
18 659,62 |
44 |
56 |
19 |
|
119 |
Art. 33 bis |
588803 |
1 631,01 |
2 452,19 |
1 460,28 |
|
5 543,48 |
10 |
15 |
9 |
|
34 |
Art. 33 bis |
588814 |
143 081,18 |
60 062,73 |
10 002,77 |
483,12 |
213 629,80 |
912 |
382 |
63 |
3 |
1 360 |
Art. 33 bis |
588825 |
28 750,28 |
6 352,88 |
491,80 |
|
35 594,96 |
176 |
39 |
3 |
|
218 |
Art. 33 bis |
588836 |
226,26 |
351,49 |
348,07 |
|
925,82 |
2 |
3 |
3 |
|
8 |
Art. 33 bis |
588840 |
|
121,81 |
|
|
|
|
1 |
|
|
|
Art. 33 bis |
588851 |
10 934,80 |
8 928,43 |
1 897,88 |
|
21 761,11 |
70 |
57 |
12 |
|
139 |
Art. 33 bis |
588862 |
22 705,77 |
5 874,40 |
1 464,05 |
|
30 044,22 |
139 |
36 |
9 |
|
184 |
Art. 33 bis |
589691 |
200 019,52 |
134 435,10 |
33 458,50 |
770,97 |
368 684,09 |
1 276 |
857 |
213 |
5 |
2 351 |
Art. 33 bis |
589702 |
50 226,14 |
21 584,72 |
3 918,51 |
489,53 |
76 218,90 |
307 |
132 |
24 |
3 |
466 |
Art. 33 bis |
589713 |
107 678,00 |
43 641,70 |
12 325,48 |
1 629,54 |
165 274,72 |
334 |
135 |
38 |
5 |
512 |
Art. 33 bis |
589724 |
15 480,86 |
14 822,10 |
2 305,66 |
|
32 608,62 |
47 |
45 |
7 |
|
99 |
Sous-total/Subtotaal art. 33 bis |
4 740 836,69 |
2 400 008,26 |
562 270,04 |
19 886,46 |
7 722 879,64 |
31 241 |
15 854 |
4 030 |
139 |
51 263 |
|
Total/Totaal |
25 740 636,68 |
15 169 602,17 |
5 460 875,07 |
141 968,30 |
46 512 960,41 |
100 820 |
58 195 |
20 436 |
543 |
179 993 |
|
|
|
55,3% |
32,6% |
11,7% |
0,3% |
100,0% |
56,0% |
32,3% |
11,4% |
0,3% |
100,00% |
Tekst nog niet beschikbaar.