Administratie patrimoniumdocumentatie - Achterstand - Vertraging - Sociale woning
kadaster
huisvesting
toewijzing van een woning
2/12/2011 | Verzending vraag |
7/12/2011 | Dossier gesloten |
Heringediend als : schriftelijke vraag 5-4438
Zowel bij de inschrijving voor de huur van een sociale woning in Vlaanderen als bij de toewijzing worden de voorwaarden bevat in de Wooncode en het kaderbesluit sociale huur gecontroleerd. Voor eigendom geldt de voorwaarde dat men geen onroerend goed of grond bestemd voor woningbouw in volle eigendom of volledig vruchtgebruik mag hebben. Voor deze controle wordt gewerkt met verklaringen op eer, die zowel bij inschrijving als bij toewijzing worden gecontroleerd door de administratie patrimoniumdocumentatie in Brussel. Hierover ondervraagd antwoordde de Antwerpse schepen van Wonen recent "dat deze dienst enkele maanden geleden heeft laten weten vertraging te hebben opgelopen."
Kan de geachte minister mij meedelen:
1) Is hij op de hoogte van deze vertraging?
2) Hoe lang bedraagt de vertraging bij de betrokken dienst? Binnen welke termijn krijgt de huisvestingsmaatschappij gemiddeld een antwoord?
3) Wat is de oorzaak van de vertraging?
4) Op welke wijze worden controleaanvragen bij de administratie patrimoniumdocumentatie behandeld?
5) Binnen welke termijn hoort een controleaanvraag te worden afgehandeld?
6) Op welke wijze en binnen welke termijn denkt de minister de opgelopen vertraging te kunnen inhalen?