Tweetalige printerversie Eentalige printerversie

Schriftelijke vraag nr. 5-1516

van Martine Taelman (Open Vld) d.d. 25 februari 2011

aan de minister van Ambtenarenzaken en Overheidsbedrijven

Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen (NMBS) - Station Brussel-Centraal - Renovatiewerken - Gebrek aan zitbanken - Gebrek aan informatie betreffende de dienstregeling

Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen
reizigersvervoer
consumentenvoorlichting
spoorwegstation

Chronologie

25/2/2011Verzending vraag
7/12/2011Dossier gesloten

Vraag nr. 5-1516 d.d. 25 februari 2011 : (Vraag gesteld in het Nederlands)

In het station Brussel-Centraal werden recent de moderniseringswerken in het station en op de perrons afgewerkt.

Toch lijkt het erop, volgens klachten die ik van enkele reizigers ontvang, dat enkele zaken over het hoofd gezien werden. Zo zijn er op de perrons geen zitbanken en ook een dienstregeling of een videoscherm met een overzicht van de treinen ontbreekt. Deze info is enkel te vinden op het gelijkvloers tussen de winkeltjes of in de centrale lokettenhal.

Graag kreeg ik dan ook een antwoord op de volgende vragen:

1) Mogen de reizigers nog zitbanken op de perrons van Brussel-Centraal verwachten? Sommige mensen, vooral ouderen of mensen met medische problemen, kunnen die heus wel gebruiken. Zo neen, waarom niet? Zo ja, tegen wanneer komen die er?

2) Wat met de communicatie in het station? Volgen er nog (platte) beeldschermen die de volgende treinen aankondigen zoals gebeurt op het gelijkvloers van het station?