Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen (NMBS) - Nieuwe dienstregeling - Impact voor de reiziger
reizigersvervoer
Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen
vervoersduur
4/2/2010 | Verzending vraag (Einde van de antwoordtermijn: 11/3/2010) |
6/5/2010 | Einde zittingsperiode |
Sinds 13 december 2009 rijdt de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen (NMBS) volgens een nieuwe dienstregeling. Naar eigen zeggen zou deze nieuwe regeling voor 85 % van de klanten een positieve impact hebben. Nochtans zorgt een nieuwe dienstregeling traditiegetrouw ook voor een aantal moeilijkheden. Vandaar de belofte van de NMBS om begin 2010 een aantal aanpassingen door te voeren.
1. Op basis van welke gegevens kan de NMBS stellen dat de nieuwe dienstregeling voor 85 % van de klanten een positieve impact heeft?
2. Welke is voor de NMBS de ondergrens inzake positieve impact voor de reizigers die kan gehanteerd worden bij het doorvoeren van een nieuwe dienstregeling?
3. Hoeveel klachten heeft de NMBS ontvangen sinds de inwerkingtreding van de nieuwe dienstregeling die effectief betrekking hadden op de veranderde uurroosters van de treinen?
4. Op welke lijnen hebben zich de meeste problemen gemanifesteerd?
5. Welke concrete aanpassingen heeft de NMBS intussen doorgevoerd?
6. Is het aantal aanpassingen intussen gefinaliseerd of zullen er in de nabije toekomst nog wijzigingen worden doorgevoerd?