Tweetalige printerversie Eentalige printerversie

Schriftelijke vraag nr. 4-5948

van Geert Lambert (Onafhankelijke) d.d. 7 december 2009

aan de minister van Binnenlandse Zaken

Beleidscellen - Documenten - Registratie

minister
document
correspondentie
ministerie

Chronologie

7/12/2009Verzending vraag (Einde van de antwoordtermijn: 8/1/2010)
27/4/2010Antwoord

Herindiening van : schriftelijke vraag 4-3385

Vraag nr. 4-5948 d.d. 7 december 2009 : (Vraag gesteld in het Nederlands)

Bij sommige overheidsdiensten is het de gewoonte om alle documenten en poststukken in te schrijven in een register, zodat ten allen tijde kan worden nagegaan welke stukken er zich op de dienst bevinden of bevonden hebben.

Bestaat er op uw kabinet een dergelijk register dat moet toelaten om een volledig zicht te krijgen op alle documenten die op het kabinet circuleren of gecirculeerd hebben?

Indien dit niet het geval is, bent u van plan om in de toekomst met een dergelijk register te werken?

Antwoord ontvangen op 27 april 2010 :

Het geachte lid vindt hieronder het antwoord op zijn vragen.

Alle documenten, poststukken en dossiers van de Federale Overheidsdienst (FOD) Binnenlandse Zaken worden met behulp van een indicateurssysteem geregistreerd.

Elk stuk krijgt een ontvangstdatum en een dossiernummer. Bij verzending wordt elk stuk opnieuw geregistreerd.