SÉNAT DE BELGIQUE BELGISCHE SENAAT
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Session 2010-2011 Zitting 2010-2011
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9 février 2011 9 februari 2011
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Question écrite n° 5-1271 Schriftelijke vraag nr. 5-1271

de Liesbeth Homans (N-VA)

van Liesbeth Homans (N-VA)

au ministre du Climat et de l'Énergie

aan de minister van Klimaat en Energie
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Service de médiation de l'énergie - Plaintes - Nombre par région - Suivi Ombudsdienst Energie - Klachten - Aantallen per gewest - Opvolging 
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médiateur
distribution de l'électricité
distribution du gaz
statistique officielle
répartition géographique
bemiddelaar
elektriciteitsvoorziening
gasdistributie
officiële statistiek
geografische spreiding
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9/2/2011Verzending vraag
30/3/2011Antwoord
9/2/2011Verzending vraag
30/3/2011Antwoord
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Question n° 5-1271 du 9 février 2011 : (Question posée en néerlandais) Vraag nr. 5-1271 d.d. 9 februari 2011 : (Vraag gesteld in het Nederlands)

L'année dernière, le Service fédéral de médiation de l'énergie a reçu 3 936 plaintes. S'agissant de sa première année de fonctionnement, on peut parler d'un début réussi. Le grand nombre de plaintes indique toutefois qu'il reste du pain sur la planche dans le secteur de l'énergie.

J'aimerais obtenir une réponse aux questions suivantes.

1) Quel est le nombre de plaintes, ventilé par province et par région ?

2) Quelles sont les plaintes les plus fréquentes et quelle est leur proportion par rapport au nombre total de plaintes ? Je souhaiterais également une ventilation par province.

3) Dans combien de cas s'agissait-il d'une plainte infondée ou d'une plainte adressée à la mauvaise instance ?

4) Dans combien de cas le problème a-t-il été effectivement résolu ? Quelles solutions le service de médiation a-t-il proposées pour les plaintes les plus fréquentes ?

5) Dans quel délai moyen une solution a-t-elle été trouvée ? Quelle a été la durée de ce délai par type de problème ?

 

De federale ombudsdienst voor Energie ontving vorig jaar 3 936 klachten. Aangezien dit het eerste werkjaar van de dienst was, kan er van een succesvolle start gesproken worden. Het grote aantal klachten wijst er echter op dat er nog werk aan de winkel is in de energiesector.

Graag stelde ik u hierover de volgende vragen:

1) Hoeveel bedraagt het aantal klachten opgesplitst per provincie en per gewest?

2) Wat zijn de vaakst voorkomende klachten en hoe verhouden deze zich tot het totaal aantal klachten? Graag ook een opsplitsing per provincie.

2) In hoeveel gevallen was er sprake van een onterechte klacht of een klacht bij de verkeerde instantie?

3) In hoeveel gevallen werd het probleem effectief opgelost? Welke oplossingen bood de ombudsdienst aan voor de vaakst voorkomende klachten?

4) Wat bedroeg de gemiddelde termijn voor een oplossing te vinden? Wat bedroeg die termijn opgesplitst naar het soort probleem?

 
Réponse reçue le 30 mars 2011 : Antwoord ontvangen op 30 maart 2011 :

En réponse aux questions de l'honorable membre, j'ai l'honneur de me référer à la réponse fournie à la question n° 5-670

In antwoord op de vragen van het geachte lid, heb ik de eer te verwijzen naar het antwoord op vraag nr. 5-670.