BELGISCHE SENAAT | ||||
________ | ||||
Zitting 2009-2010 | ||||
________ | ||||
17 maart 2010 | ||||
________ | ||||
SENAAT Schriftelijke vraag nr. 4-7251 | ||||
de Martine Taelman (Open Vld) |
||||
aan de staatssecretaris voor Mobiliteit, toegevoegd aan de Eerste Minister |
||||
________ | ||||
Praktisch rijexamen - Falen - Bezwaren en beroepsprocedures - Evolutie | ||||
________ | ||||
verkeersopleiding rijbewijs |
||||
________ | ||||
|
||||
________ | ||||
________ | ||||
SENAAT Schriftelijke vraag nr. 4-7251 d.d. 17 maart 2010 : (Vraag gesteld in het Nederlands) | ||||
Na het praktisch rijexamen kan een leerling die geslaagd is voor het examen het aanvraagformulier "Aanvraag voor een rijbewijs" krijgen van de examinator. Wanneer de leerling echter gezakt is, en dit niet aanvaardt, kan hij naar de hoofdexaminator of de directeur van het examencentrum stappen. Ook kan men een brief sturen naar het Directoraat-generaal Mobiliteit en Verkeersveiligheid bij de FOD Mobiliteit en Vervoer. Wanneer men een tweede keer gezakt is, dient men binnen de veertien dagen bij de FOD beroep aan te tekenen. Vandaar mijn vragen: 1. Hoeveel brieven ontving het Directoraat-generaal Mobiliteit en Verkeersveiligheid in 2009 van mensen die bezwaar aantekenden omdat ze niet geslaagd waren voor hun praktisch rijexamen? 2. Hoeveel keer werd er beroep aangetekend na een tweede falen in 2009? 3. Is er sprake van een dalende of stijgende trend op gebied van bezwaren/beroepsprocedures over een periode van tien jaar bekeken? Welke conclusies trekt de geachte staatssecretaris? |
||||
Antwoord ontvangen op 19 april 2010 : | ||||
Ik heb de eer het geachte lid het volgende te antwoorden:
|