BELGISCHE SENAAT | ||||
________ | ||||
Zitting 2007-2008 | ||||
________ | ||||
3 juni 2008 | ||||
________ | ||||
SENAAT Schriftelijke vraag nr. 4-1047 | ||||
de Martine Taelman (Open Vld) |
||||
aan de minister van Ambtenarenzaken en Overheidsbedrijven |
||||
________ | ||||
NMBS - Station Mol - Opening van drie concessies | ||||
________ | ||||
Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen concessieovereenkomsten voor dienstverlening spoorwegstation overheidsopdrachten |
||||
________ | ||||
|
||||
________ | ||||
________ | ||||
SENAAT Schriftelijke vraag nr. 4-1047 d.d. 3 juni 2008 : (Vraag gesteld in het Nederlands) | ||||
Het station in Mol biedt plaats aan drie ruimtes (3 concessies) die de NMBS wil uitbaten. Het gaat hier over de plaats tussen het nieuwe stationsgebouw en de spoorwegovergang (waar het oude stationsgebouw staat). Er dringen zich echter een aantal vragen op betreffende de haalbaarheid van het uitbaten en de leefbaarheid van deze concessies. De buurt rond het station staat er voor gekend om een buurt te zijn waar leegstand en faillissementen elkaar afwisselen. Het is een compleet dode hoek. Buiten een aantal bruine cafés, een frituur en een krantenwinkel (sinds ongeveer 3 maanden), is het daar volledig doods. Het is algemeen gekend dat deze zaken al moeilijk overleven, nu wil de NMBS daar ook nog eens starten met drie concessies. De buurtbewoners vrezen dat de drie nieuwe concessies van de NMBS enkel zullen leiden tot nog meer verpaupering van de buurt en de leefbaarheid van de Stationstraat helemaal tot nul zullen herleiden. Vandaar mijn vragen aan de geachte minister: 1. Wat is de stand van zaken met betrekking tot deze drie concessies? 2. Heeft de NMBS rekening gehouden met de moeilijke buurt en de economische leefbaarheid van het aanbieden van concessies in deze buurt? |
||||
Antwoord ontvangen op 8 juli 2008 : | ||||
|